۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
تقویت پایه‌های تولید رمز تاب‌آوری در برابر مشکلات اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تقویت پایه‌های تولید رمز تاب‌آوری در برابر مشکلات اقتصادی

برنامه‌ریزان و مدیران حوزه اقتصاد تلاش کنند پایه‌های تولید در کشور را تقویت کرده زیرا اگر پایه‌های اصلی اقتصاد درست شود، تاب آوری کشور در مقابل مشکلاتی چون تحریم و فشارهای اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه متاثر از عوامل مختلف به رشد و توسعه می‌رسد و موضوع تولید به عنوان یکی از عوامل مهم در بازار اثرگذاری بسیار دارد، گفت: برای تقویت بازار سرمایه پرداختن به حوزه زیرساخت و اقتصاد کشور بسیار مهم است زیرا این موضوع می‌تواند به بالا بردن قدرت تولید کالا در داخل کشور، افزایش ارزش پول و ثبات بازار سرمایه کمک کند.

غلامرضا شریعتی اندراتی راهبردهای اصلی رونق تولید و توسعه اقتصادی را در اصلاح ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی دانست و برای تسریع این راهبردها، به دولت توصیه‌هایی همچون حذف انحصارطلبی در صدور مجوزها، کمک به صادرکنندگان کالا و خدمات و هدایت نقدینگی به سمت تولید توسط بازار سرمایه کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: بازار سرمایه در شرایط کنونی اقتصاد کشور یک فرصت خوبی است تا بتوان از این ظرفیت برای ایجاد شفافیت و انجام اصلاحات اقتصادی به منظور تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش بازار سرمایه در جهش تولید، بازار سرمایه ایران می‌تواند نقش مناسبی در تجهیز منابع مالی به سوی سرمایه‌گذاری مولد داشته باشد. برای بهبود تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد از کانال تحقق رشد اقتصادی مستمر و با ثبات، اصلاحات سیاسی می‌تواند مسیر حرکت به سمت تامین مالی بورس محور را هموارتر کند.

نماینده مردم بهشهر افزود: برنامه‌ریزان و مدیران حوزه اقتصاد باید تلاش کنند پایه‌های تولید را در کشور تقویت کنند تا بازار سرمایه هم با تاثیر از این حوزه، به ثبات کامل برسد.

شریعتی اندراتی خاطر نشان کرد: اگر پایه‌های اصلی اقتصاد درست شود، تاب آوری کشور در مقابل مشکلاتی چون تحریم و فشارهای اقتصادی دیگر نیز بیشتر خواهد شد.

این نماینده تاکید کرد: بازار سرمایه پتانسیل بالایی برای تسریع رشد اقتصادی و افزایش ثروت دارد. با شناسایی نقاط قوت بازار سرمایه و فرصت‌های استفاده نشده می‌توان جریان‌های بیشتر سرمایه را برای تأمین مالی مورد نیاز رشد اقتصادی جذب کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha