۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
وزارت دادگستری برزیل خواستار آموزش ویژه قضات در زمینه ارزهای دیجیتال شد
با افزایش تعداد باج افزارها و کلاهبرداران رمزارزی؛

وزارت دادگستری برزیل خواستار آموزش ویژه قضات در زمینه ارزهای دیجیتال شد

در پی افزایش پرونده های قضایی مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال در برزیل، وزارت دادگستری این کشور از برنامه خود جهت آموزش و برگزاری دوره های ویژه قضاوت در پرونده های رمزارزها خبر داد.

به گزارش بازار، در پی افزایش پرونده های قضایی مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال در برزیل، وزارت دادگستری این کشور از برنامه خود جهت آموزش و برگزاری دوره های ویژه قضاوت در پرونده های رمزارزها خبر داد.

بر اساس این گزارش، قضات دادگاه فدرال برزیل طی جلسات هفته گذشته که توسط وزارت دادگستری این کشور ترتیب داده شد، بر لزوم توجه بیشتر دستگاه قضایی این کشور به پرونده های حوزه رمزارزها تاکید کرده اند. وزارت دادگستری نیز در جریان برگزاری این جلسه با اشاره به این واقعیت که حجم معاملات کریپتو برزیل در سال‌های اخیر افزایش یافته خواستار توجه ویژه به این حوزه شد. گفته می شود بر اساس برخی تخمین ها، بیش از ده میلیون شهروند برزیلی دارای ارزهای دیجیتال هستند.

همچنین در جریان برگزاری این اجلاس، به قضات برزیلی گفته شد که با ادامه تغییر چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در این کشور، قضات دادگاه عالی باید پایگاه دانش خود را افزایش داده و در عین حال به این نکته توجه داشته باشند که هنوز قوانین و مقررات کامل و ناسبی در زمینه رمزارزها وضع نشده است.

به این ترتیب، احکام قضایی که می توانند سابقه قانونی مشابه با موارد رمزارزها داشته باشند، بسیار مهم بوده و باید در فرآیند قضاوت مورد توجه قرار گیرند.

این در حالیست که شرکت بزرگ تولید کننده آنتی ویروس های ESET با صدور بیانیه ای هشدار داده که تعداد باج افزارها و افراد کلاهبردار در حوزه ارزهای دیجییتال رشد فزاینده ای داشته و باید برای مقابله قضایی با آنها راهی اندیشیده شود.

به گفته ESET، کلاهبرداران با استفاده از مهندسی اجتماعی، قریانیان خود را متقاعد می کنند که اطلاعات مربوط به پلتفرم های صرافی و یا کیف پول های خود را در اختیار آنها قرار داده تا از این طریق نسبت به انجام کلاهبرداری های خود اقدام نمایند.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha