۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
هتل‌های استان سمنان متضرر شده‌اند/ جبران ضرر ناشی از کرونا
استاندار سمنان:

هتل‌های استان سمنان متضرر شده‌اند/ جبران ضرر ناشی از کرونا

سمنان - استاندار سمنان خواستار جبران خسارات واحدهای اقامتی و گردشگری برای فعالان حوزه گردشگری استان شد و گفت: هتل‌ها و فعلان بخش گردشگری از کرونا آسیب جدی دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر عصر چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی کشور به میزبانی استانداری سمنان ضمن اشاره به خسارات وارده به هتل ها و مراکز اقامتی استان، بیان کرد: می‌توان دوباره شاهد تقویت اقتضاد حوزه گردشگری پس ازشیوع ویروس کرونا و با اتخاذ فعالیت‌های پیشگیرانه و درمانی بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در سطح استان سمنان فراوان هستند، افزود: هتل‌داران و فعالان بخش گردشگری آسیب جدی از کرونا دیدند و لذا باید برای جبران این خسارات اقدام کرد.

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم گردشگری استان، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا با ارائه برنامه‌های مختلف استان را از معبر به مقصد گردشگری تغییر دهیم.

آشناگر همچنین افزود: کاروان‌سراهای زیادی وجود دارد که ظرفیتی بسیار مناسب برای افزایش میزان گردشگر و تولید ثروت است.

وی با بیان اینکه اجاره بهای بالا و قوانین دست و پاگیر سد راه سرمایه‌گذاری در کاروان‌سراها هستند، گفت: وزارت میراث فرهنگی باید به این امر نظارت جدی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این دیدار، گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی‌رغم تمام تنگناهای مالی و کمبودهای اقتصادی، بیش از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای این استان تخصیص داده است.

مهدی جمال افزود: سمنان در سیاست‌های راهبردی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جزو استان‌های اصلی و مورد توجه کشور محسوب می‌شود چرا که دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

کد خبر: ۱۵٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha