۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
۱۶ واحد تولیدی گلستان در لیست «صنایع آلاینده» قرار دارد
معاون محیط زیست گلستان:

۱۶ واحد تولیدی گلستان در لیست «صنایع آلاینده» قرار دارد

گرگان- ریاضی فر، معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست گلستان گفت که حدود ۱۶ صنعت در گلستان در زمره صنایع آلاینده بوده و به آن ها اخطارهای لازم داده شده است.

عبدالوحید ریاضی فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هر کشوری توسعه لازم است و باید اتفاق بیفتد اما توسعه پایدار، که نباید منجر به تخریب و نابودی محیط زیست شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست گلستان با بیان این که صنعت و محیط زیست با هم تقابل ندارند، افزود: تمام صنایعی که در سطح کشور و گلستان در حال فعالیت هستند قطعاً با الزاماتی که سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست برای صنایع مشخص می کند، حرکت کرده و موارد را رعایت می کنند.

وی ادامه داد: ممکن است یک واحد صنعتی در نتیجه فعالیت خود، پساب تولید کند که آن یک فاضلاب بهداشتی و یا پساب خطرناک صنعتی باشد لذا برای آن تصفیه خانه ایجاد می شود.

ریاضی فر با بیان این که این تصفیه خانه ممکن است در برهه ای از مدار خارج شده و سبب آلودگی محیط زیست شود، توضیح داد: اداره کل محیط زیست، طبق یک برنامه منظم به شکل ماهیانه و فصلی پایش های لازم را انجام داده و یا با انعقاد قرارداد بین واحد صنعتی و آزمایشگاه معتمد سازمان این پایش ها اتفاق می افتد و اگر استاندارد نباشند به آن ها اخطار داده می شود تا خروجی دودکش و تصفیه خانه های خود را اصلاح کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست گلستان گفت: صنایع هم به دنبال این هستند که فعالیت آن ها منجر به آلودگی نشود ولی ممکن است آن امکانات و تجهیزات در یک مقطع زمانی دچار مشکل شود.

ریاضی فر اضافه کرد: تعامل لازم را در سطح استان با تمام صنایع داریم و گاهاً صنایعی وجود دارند که این معیارها و الزمات را نمی توانند رعایت کنند و در زمره صنایع آلاینده قرار می گیرد.

وی افزود: کمیته ای به نام کمیته صنایع آلاینده در استان وجود دارد و صنعتی که نتواند استانداردها را رعایت کند در این دسته قرار گرفته و باید عوارض آن را پرداخت کند و همچنین باید به دنبال اصلاح برود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست گلستان گفت: ۱۶ صنعت در استان در زمره صنایع آلاینده هستند که این ها خود خواسته نبوده بلکه به دلایلی مختلف از جمله عدم اورهال تجهیزات و غیره اتفاق افتاده است؛ برای این شرکت ها اخطارهایی صادر کرده ایم و در حال اصلاح نقایص هستند.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha