۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
زراعت چوب گونه پالونیا درآمد خوبی دارد
فعال حوزه زراعت چوب:

زراعت چوب گونه پالونیا درآمد خوبی دارد

گرگان- ابراهیمی، فعال حوزه زراعت چوب گفت: گونه پالونیا فورتونی دارای مزایای بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های درخت پالونیا در حجم برداشت چوب است.

محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: گونه پالونیا فورتونی دارای مزایای بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های درخت پالونیا در حجم برداشت چوب است.

این فعال زراعت چوب ادامه داد: پالونیا فورتونی سوددهی خوبی دارد حتی نسبت به دیگر نژادها تا ۴۰ درصد بازده بیشتری داشته است تاجاییکه هر هکتار چوب پالونیا بعد از پنج سال در شرایط متوسط ۳۰۰میلیون تومان درآمد برای کشاورز دارد.

وی اضافه کرد: به طور متوسط برای در هر هکتار دو تا سه نفر اشتغالزایی مستقیم و به صورت غیر مستقیم در سال نزدیک به ۲۰۰ کارگر فصلی مشغول به کار می شوند.

وی تصریح کرد: با فاصله کاشت چهار متر در چهارمتر ۶۲۵ نهال پالونیا لازم است که در حال حاضر هر نهال در بازار از ۱۰ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

ابراهیمی ادامه داد: گونه پالونیا فورتونی دارای مزایای بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های درخت پالونیا در حجم برداشت چوب است.

وی اضافه کرد: امتیاز کشت گونه پالونیا در این است که به صورت تلفیقی می توان آن را کشت کرد و به طوریکه امکان کاشت محصولات کشاورزی به غیر از شالی در آن میسر است.

این فعال زراعت با تاکید بر اینکه دولت باید در سال های ابتدایی زارعان را حمایت کند، گفت: نیاز است دولن محصول را پیش خریداری کند چرا که زراعت چوب بعد از ۵ سال بازدهی دارد و در ۵ سال اول بیشتر باید هزینه زمین و درخت را پرداخت کند.

 

کد خبر: ۱۵۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha