۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
افزایش ۵۵۰ درصدی گردشگری حوزه سلامت در فارس
معاون گردشگری استاندار فارس:

افزایش ۵۵۰ درصدی گردشگری حوزه سلامت در فارس

شیراز - معاون گردشگری استاندار فارس گفت: همکاری بین دستگاهی فارس باعث رشد۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی جذب گردشگر خارجی حوزه سلامت در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس ،محمد فرخ زاده افزود: در سه ماه گذشته طی جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی اقداماتی از جمله فراخوان تسهیل‌گران، استاندارد سازی هزینه عمل‌های جراحی شایع، هماهنگی‌های فرودگاهی، راه اندازی هیأت اجرایی و انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، فراخوان پذیرش بیمارستان‌های دارای استاندارد، هماهنگی‌های بین دستگاهی و تهیه بسته‌های آموزشی پیگیری و آماده سازی شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد پذیرش بیماران خارجی در سال ۱۴۰۰ در شیراز در بخش بستری ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار و در بخش سرپایی حدود ۵ هزار بیمار بوده است.

معاون گردشگری استاندار فارس ادامه داد: تعداد پذیرش بیمار خارجی در فروردین ۱۴۰۰ در شیراز ۱۴۸ بیمار و در فروردین ۱۴۰۱، ۳۷۵ بیمار بوده که افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است.

به گفته وی، تعداد پذیرش بیمار خارجی در اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز ۱۸۳ بیمار و در اردیبهشت ۱۴۰۱، یک هزار و ۳ بیمار بوده که افزایشی ۵۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

فرخ زاده با اشاره به بررسی تجربه کشورهای ترکیه و هند و شهر مشهد در عرصه گردشگری سلامت، از عزم استان فارس برای ارتقای جذب گردشگران خارجی در این بخش خبر داد.

وی تعداد شرکت‌های تسهیلگر و دفاتر خدمات مسافرتی استان دارای مجوز فعالیت در این عرصه را ۵۷ شرکت و تعداد مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت ۹ مرکز ذکر کرد که همگی خصوصی هستند.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha