۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
رستوران‌های زنجیره‌ای روسیه جانشین شعبه های مک دونالد

رستوران‌های زنجیره‌ای روسیه جانشین شعبه های مک دونالد

۱۵ شعبه از یک رستوران زنجیره‌ای در روسیه به جای شعبه‌های رستوران‌ زنجیره‌ای مک دونالد در این کشور افتتاح شد.

به گزارش بازار، ۱۵ شعبه از یک رستوران زنجیره‌ای در روسیه به جای شعبه‌های رستوران زنجیره‌ای مک دونالد افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

این رستوران‌های زنجیره‌ای با عنوان خوشمزه و بس جانشین رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد آمریکا می‌شود که فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده و از این کشور خارج شده است.

این رستوران‌ها با شعار جدید، در همان اماکنی که رستوران‌های مک‌دونالد فعالیت می‌کردند، فعالیت خواهند کرد.

لیست غذاها و کارکنان این رستوران‌ها نیز همان لیست مک‌دونالد و کارکنان آن نیز همان کارکنان سابق این رستوران زنجیره‌ای آمریکایی خواهند بود.

محمد قصاب خبرنگار شبکه در مسکو در گزارشی با اشاره به این که شعبه‌های این رستوران زنجیره‌ای در روز ملی روسیه که برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد افتتاح می‌شود و آغاز به کار می‌کند افزود: با این کار تاریخ سی سال به عقب بر می گردد که اولین شعبه شرکت مک‌دونالد آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در این مکان (یکی از شعبه‌های سابق مک‌دونالد که خبرنگار در آن حضور داشت) افتتاح شد.

خبرنگار ادامه داد: امروز چقدر شبیه گذشته است و تاریخ چه عجیب خودش را تکرار می‌کند. سی سال پیش اولین شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد در مسکو پایتخت روسیه افتتاح شد و مردم تمایل زیادی برای تجربه غذاهای آن از خود نشان می‌دادند. امروز روسیه رستوران‌های زنجیره‌ای خود را با عنوان ”خوشمزه و بس“ بر ویرانه‌های شعبه‌های رستوران آمریکایی مک‌دونالد افتتاح می‌کند، زیرا رستوران زنجیره‌ای مک دونالد پس از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تحت فشارهای سیاسی آمریکا، روسیه را ترک و شعبه‌های خود را در این کشور تعطیل کرد. اما این کار هیچ تاثیر اقتصادی نداشت و هیچ اثری هم بر کیفیت نداشت جز این که غذاها از الآن به بعد با طعم روسی عرضه می‌شود.

اولیگ بارلیف مدیرکل رستوران‌های زنجیره‌ای ”خوشمزه و بس“ گفت: مشتری‌ها هیچ تفاوتی در لیست غذاها مشاهده نکردند به همین سبب می‌خواهم از همه کسانی که به ما اعتماد کردند قدردانی کنم. به زودی شعبه‌های بیشتری را افتتاح خواهیم کرد.

در ادامه گزارش آمده است: مسکو هیچ اظهار نظر سیاسی در این باره نکرد. زمان و مکان نمادین این ماجرا به خودی خود کافیست، زیرا این اتفاق در روز ملی روسیه افتاد که شهروندان

آن را در همه جای کشور جشن می‌گیرند. شهروندان مسئله حمایت از تولید داخلی را بخصوص با توجه به تحریم‌های اعمال شده غرب بر روسیه، به خوبی درک می‌کنند. تاکنون ۱۵ شعبه از این رستوران زنجیره‌ای افتتاح شده است و شعبه‌های بیشتری نیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha