۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
هرج و مرج در سفرهای هوایی در آمریکا

هرج و مرج در سفرهای هوایی در آمریکا

شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا اوایل هفته گذشته در زمان تعطیلات گرامیداشت نظامیان کشته شده در جنگ، بیش از دو هزار و ۸۰۰ پرواز را لغو کردند و بیست هزار و هشتصد پرواز نیز با تأخیر انجام شدند.

به گزارش بازار، شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا اوایل هفته گذشته در زمان تعطیلات گرامیداشت نظامیان کشته شده در جنگ، بیش از دو هزار و ۸۰۰ پرواز را لغو کردند و بیست هزار و هشتصد پرواز نیز با تأخیر انجام شدند.

کارشناسان، این وضعیت را نشانه‌ای زودهنگام از یک فصل نابسامان از مسافرت‌های تابستانی می‌دانند. عواملی که موجب این نابسامانی‌ها می‌شوند عبارتند از: کمبود خلبان، افزایش تقاضای مصرف کنندگان، افزایش اخیر قیمت‌های سوخت و اختلاف بر سر اینکه کدام یک از محدودیت‌های شیوع کرونا باید همچنان به قوت خود باقی بمانند.

متئو هووه از مدیران مورنینگ کانسالت که یک شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار است گفت: «ما واقعاً شاهد آن هستیم که افراد می‌خواهند کمبود سفر نرفتن خود را جبران کنند. از سوی دیگر من معتقدم برخی از شرکت‌های هواپیمایی ممکن است برای رسیدگی به تقاضاها دچار مشکل شوند.»

آمار ارائه شده از طرف اداره کار آمریکا نشان میدهد تعداد خلبان‌ها و مهندسان شرکت‌های هواپیمایی از ۸۴ هزار و ۵۲۰ نفر در مه ۲۰۱۹ به ۸۱ هزار و ۳۱۰ نفر در مه ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بر این اساس، تعداد خلبانان و مهندسان شرکت‌های هواپیمایی حدود ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. بر اساس آمار اداره کار آمریکا، کشور در دهه آینده، هر سال به ۱۴ هزار خلبان جدید نیاز دارد.

«اتحادیه شرکت هواپیمایی منطقه ای» که یک گروه تجاری است، سال ۲۰۲۱ در گزارش سالانه خود اعلام کرد کمبود نیروی کار که به زمان پیش از همه گیری ویروس کرونا مربوط می‌شود، تسریع می‌شود. این کمبود نیروی کار به ویژه در خصوص تکنیسین‌ها و خلبانان وجود دارد. مدت مدیدی است تعداد افرادی که وارد این مشاغل می‌شوند کمتر از تعداد افرادی است که بازنشسته می‌شوند.»

مایکل تیلور از مدیران شرکت دی جی پاور که یک شرکت تحقیقات مصرف کنندگان است گفت: «این کمبود موجب می‌شود افرادی که قصد دارند تابستان امسال سفر کند احتمالاً با گزینه‌های کمتری نسبت به زمان قبل از همه گیری ویروس کرونا روبرو شوند. شرکت‌های هواپیمایی پیش از همه گیری ویروس کرونا در هر ساعت به مقاصد مهم مانند شیکاگو و آتلانتا پرواز داشتند. اکنون این پروازها هر ۹۰ دقیقه یکبار انجام می‌شوند و هواپیماها شلوغ‌تر شده اند.»

کد خبر: ۱۵۶٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha