۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
احتمال ریزش طلا تا ۱۸۳۰ دلار| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی قیمت
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال ریزش طلا تا ۱۸۳۰ دلار| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی قیمت

رد شدن قیمت طلا از نقطه مقاومت ۱۸۸۰ دلاری منجر به ریزش شدید طی روزهای اخیر شده و انتظار می رود این ریزش تا ۱۸۳۰ دلار نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت طلا طی روزهای گذشته پس از ناکامی در عبور از مقاومت ۱,۸۸۰.۰۰ دلاری، شاهد سقوطی عمودی بوده است. این فلز گرانبها در روز جمعه به بالای ۱,۸۷۰.۰۰ دلار صعود کرده و تلاش کرد قیمت خود را بالای ۱,۸۷۰.۰۰ دلار طی اولین جلسه آسیایی تثبیت کند؛ اما شکست در مسیر رسیدن به ۱,۸۸۰.۰۰ دلار، گاوهای طلا را از میدان بیرون رانده و منجر به سقوط شدید طلا شد.

همچنین قیمت طلا شاهد فشار شدید فروش در پی افزایش احتمال افزایش ۷۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) بوده است. انتظار می‌رود فشارهای فزاینده قیمت‌ها و حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی (NFP) خوش‌بینانه، فدرال رزرو را وادار به افزایش نرخ بهره بانکی طی مراحل بعدی کند.

بر اساس گزارش منتشر شده در روز جمعه، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) به ۸.۶% رسید که بالاتر از برآوردها و رقم قبلی یعنی ۸.۳% بود. در حالی که، CPI نیز ۶٪ اعلام شده که بالاتر از انتظارات قبلی یعنی ۵.۹٪ بوده است. این نشان می دهد که افزایش قیمت مواد غذایی و نفت به فشارهای تورمی کمک می کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به سطح بالاتر از ۱۰۴.۵۰ افزایش یافت که ناشی از انتظار برای اتخاذ مواضع جنگ طلبانه بیشتر توسط فدرال رزرو است.

تحلیل تکنیکال طلا

احتمال ریزش طلا تا ۱۸۳۰ دلار| پیش بینی نقاط حمایت و مقاومت بعدی قیمت

در مقیاس ساعتی، قیمت طلا پس از تشکیل یک رشد صعودی نزدیک به ۱۸۸۰.۰۰ دلار، که نشان دهنده اوج خرید و به دنبال آن یک حرکت معکوس نزولی است، شاهد افزایش فروش است.

اگرچه این فلز گرانبها بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA) در ۱۸۵۲.۲۰ دلار قرار دارد، اما انتظار می‌رود قیمت تا نزدیک به حمایت بحرانی ۱۸۳۰.۰۰ دلار سقوط کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) از محدوده صعودی ۶۰.۰۰ تا ۸۰.۰۰ به محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ تغییر کرده است که نشان دهنده فرسودگی در روند صعودی است.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha