۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
قیمت‌گذاری تصنعی صنعت فولاد را زمین‌گیر کرده است
رئیس انجمن فولاد اردبیل:

قیمت‌گذاری تصنعی صنعت فولاد را زمین‌گیر کرده است

اردبیل - انصاری، رئیس انجمن ماشین‌سازی و فولاد استان اردبیل گفت: قیمت‌گذاری تصنعی و غیرکارشناسی صنعت فولاد را در کشور زمین‌گیر کرده است.

منوچهر انصاری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تصمیمات خلق‌الساعه در حوزه صنعت فولاد به فعالان این حوزه شوک واقعی وارد کرده به طوری که صادرات فولاد می‌تواند زمینه ارزآوری مناسب را برای کشور فراهم کند.

وی با انتقاد از تصمیمات خلق‌الساعه و قیمت‌گذاری تصنعی در صنعت فولاد تصریح کرد: باید زنجیره تولید را در این بخش مد نظر قرار داده و قیمت‌گذاری واقعی را انجام دهیم چرا که بخشی‌نگری در این حوزه نمی‌تواند گرهی از مشکلات را باز کند.

رئیس انجمن ماشین‌سازی و فولاد استان اردبیل گفت: قیمت‌گذاری غیرکارشناسی برای این صنعت سم مهلک است و ما به تناسب مازاد نیاز کشور می‌توانیم صادرات را در صنعت فولاد داشته باشیم.

انصاری افزود: اینکه یک شبه برای صادرات فولاد عوارض اعمال کرده و مانع اصلی در این مسیر به وجود آورند، کار درست و پسندیده‌ای نبوده و قطعا بازار صادراتی این محصول را نیز خراب می‌کند.

وی تولید ۲۶ میلیون تن فولاد را در کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: مازاد نیاز داخلی ما به فولاد ۱۲ میلیون تن است و مابقی آن باید به کشورهای مختلف صادر شود و اگر صادراتی رخ ندهد نیمی از واحدهای فعال در صنعت فولاد تعطیل خواهد شد.

انصاری به شرایط سخت قطعی برق در واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: مصرف کل برق استان اردبیل نیم درصد کل کشور است و در این استان ۸۰ مگاوات برق مصرفی واحدهای صنعتی است که با احتساب سایر بخش‌ها حتی به اندازه یک واحد صنعتی اصفهان نیست.

رئیس انجمن ماشین‌سازی و فولاد استان اردبیل اضافه کرد: باید تشویق‌ها و تنبیه‌ها در صنعت برق به تناسب توسعه‌یافتگی صنایع در استان‌ها باشد تا بخش صنعت استان به دلیل نگاه یک جانبه در این بخش دچار ضرر و زیان نشود.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha