ضرورت تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری سلامت برای حمایت از دانش بنیان‌ها
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد

ضرورت تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری سلامت برای حمایت از دانش بنیان‌ها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف ما در راستای شعار سال تمرکز روی صندوق‌های پژوهش و فناوری حوزه سلامت در جهت حمایت از دانش بنیان‌ها و فناورهای کشور است.

به گزارش بازار، یونس پناهی در نشستی با مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری باید برنامه مشخص ارائه کنند، افزود: باید بدانیم که هر صندوق چه بخشی از مشکلات حوزه سلامت را رفع می‌کند. اگر نیاز است بر تعداد صندوق‌ها در یک زمینه خاص اضافه کنیم، سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم یا حتی برعکس. باید آگاهانه عمل کنیم که با افزایش حمایت از صندوق‌ها به کجا می‌رسیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به محدودیت منابع مالی گفت: مطلوب است منابع مالی در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار گیرد تا به فناوران و دانش بنیان‌ها اختصاص یابد و آن‌ها در جهت ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی حرکت کنند.

پناهی با اشاره به این که صندوق‌ها باید از محل رفع نیازهای کشور به سرمایه و ثروت برسند نه از طریق حمایت‌های دولتی، گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به فناوری اعتقاد راسخ دارد. شعار سال هم در راستای باورها و فعالیت‌هایی است که از سال گذشته آغاز کردیم و این همزمانی را منشا اتفاقات خیر می‌دانیم.

وی افزود: راه اندازی قرارگاه تولید دانش بنیان و ایجاد شورای عالی فناوری به ریاست وزیر بهدشت از جمله اقدامات انجام شده در این جهت تاکنون است.

۴۴ میلیارد تومان برای تقویت فناوری حوزه سلامت
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت نیز در این نشست گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری مهم‌ترین ابزار حمایتی حوزه فناوری به شمار می‌روند از جنس بخش خصوصی هستند و می‌توانند تعامل مطلوب تری با بخش خصوصی داشته باشند.

محمد رضا منظم با بیان اینکه هدف اصلی معاونت تحقیقات و فناوری در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، حمایت و تقویت از دانش بنیان‌هاست، گفت: از کل بودجه معاونت تاکنون ۴۴ میلیارد تومان برای قراردادهای عاملیت یا سهام به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور پرداخت شده است تا فناورها بتوانند از آن استفاده کنند. این رقم در سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد بودجه معاونت بود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه اثرگذاری اقدامات در حوزه سلامت باید باشد، افزود: باید بررسی شود که چند درصد از محصولاتی که تاکنون حمایت شدند جزو اولویت‌های ملی کشور هستند؟ میزان صرفه جویی ارزی، اثرگذاری اقتصادی، کارآفرینی و اشتغالزایی ایجاد شده نیز باید بررسی شود.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت در پایان از واگذاری منابع طرح‌های یک درصد به صندوق‌های پژوهش و فناوری خبر داد.

گفتنی است در این نشست مدیران عامل هر یک از شش صندوق پژوهش و فناوری حاضر ضمن معرفی تاریخچه راه‌اندازی صندوق خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha