۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
می گویند بانک مرکزی نباید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد!| پشت پرده دستهای آلوده در بانک مرکزی
رئیس کمیته تفحص ارز ۴۲۰۰ تومانی در گفت و گو با بازار:

می گویند بانک مرکزی نباید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد!| پشت پرده دستهای آلوده در بانک مرکزی

جبار کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: متاسفانه بانک مرکزی تاکنون هیچگونه علائم مثبتی مبنی بر تحقیق و تفحص از خود نشان نداده است.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: مجموعه هایی که مطلع شدند این تحقیق و تفحص در مجلس کلید خورده است باید بدانند که ما از این تحقیق و تفحص عقب نشینی نخواهیم کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهارکرد: ما بررسی این تحقیق و تفحص را تا پایان ادامه و اسناد مندرج در این بخش را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس تحقیق و تفحص از تخصیص منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور اظهارکرد: برخی مسئولان در جریان این تحقیق و تفحص به شدت کارشکنی می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی تاکنون هیچگونه علائم مثبتی مبنی بر این تحقیق و تفحص از خود نشان نداده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: پیرو عدم همکاری های صورت گرفته،رئیس مجلس شورای اسلامی در دونوبت در این بخش نامه نگاری لازم را انجام داد و در یک نوبت هم به کمیسیون اصل نود و کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد.

وی با بیان اینکه براساس آئین نامه داخلی مجلس تحقیق و تفحص از جمله حقوق نمایندگان محسوب می شود، اظهارکرد: در راستای این قانون همه دستگاه ها ملزم به همکاری با مجلس هستند لذا اینکه بانک مرکزی در راستای تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلل می کند، درست نیست و بنده معتقدم که رئیس مجلس شورای اسلامی باید تکلیف این مسئله را روشن کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تاکید کرد: این تحقیق و تفحص از دستور خارج نشده است البته درست است که ما در راستای این تفحص ۶ ماه فرصت قانونی داریم و بیش از سه ماه از این مهلت سپری شده، اما اگر این فرصت به پایان رسید ما می توانیم ۶ ماه دیگر هم این تحقیق و تفحص را تمدید کنیم.

کوچکی نژاد بیان داشت: هر زمانی که موانع در راستای این تحقیق و تفحص رفع شود ما حاضریم که این تفحص را به پایان برسانیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما انتظار داشتیم تیم اقتصادی و بانک مرکزی دولت فعلی همراهی مناسبی در راستای این تحقیق و تفحص با مجلس انجام می دادند چراکه دولت، دولت شفافیت و پاک دستی بوده است لذا انتظار داشتیم دولت و بانک مرکزی واقعا از این تحقیق و تفحص استقبال می کرد و این تحقیق و تفحص صورت می گرفت.

این نماینده مجلس اظهارکرد: متاسفانه افراد سابق در بدنه فعلی بانک مرکزی فعالیت می کنند و دستشان هم قطعا به موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی آلوده است و این افراد حتما در مقابل این تفحص مقاومت می کنند و متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی هم تحت تاثیر این افراد قرار می گیرد.

کوچکی نژاد بیان کرد: گاهی مسئولان این بهانه را می گیرند و می گویند: « گفته شده بانک مرکزی نباید در قالب موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد و این مسئله به صلاح نیست» در صورتی که صلاح کشور در شفاف سازی امور است.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha