۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
راه‌اندازی خانه‌ احسان در ۵ محله شیراز| نیازهای مناطق محروم احصاء و رفع می‌شود
معاون بنیاد احسان خبرداد؛

راه‌اندازی خانه‌ احسان در ۵ محله شیراز| نیازهای مناطق محروم احصاء و رفع می‌شود

شیراز- معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از راه‌اندازی خانه‌ احسان در ۵ محله‌ شهر شیراز در راستای رفع مشکلات این مناطق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محسن جهانی در بازدید از محلات بیات و سنگ‌سیاه شیراز و بررسی مشکلات این محلات، در تشریح خدمات بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که به گروه‌های مختلف تقدیم می‌کند، گفت: این خدمات، رزمایش‌ها و پویش‎ها در چند دسته و هر فصل ۲۰۰ هزار بسته معیشتی با همکاری گروه‌های جهادی و هر ۶ ماه یکبار بسته اقلام غذایی پروتئینی (شامل گوشفند گوسفندی و مرغ) توسط گروه‌های جهادی و خیریه‌های همکار بنیاد احسان در مناطق محروم و محلات حاشیه شهر که از اقشار کم برخوردار جامعه هستند توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی خانواده‌های نیازمند در فصل گرما با خریداری کولرهای گازی، کولرهای آبی و پنکه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به اقشار محروم استان فارس اهدا می‌شود.

جهانی گفت: همچنین در پویش لبخند احسان خدمات رایگان دندانپزشکی به مردم محروم در حاشیه شهرها و روستاها در قالب ترمیم دندان، عصب‌کشی و معاینات لازم دندان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در ۲۴۰ منطقه توسط ۱۲۰ گروه جهادی انجام می‌شود.

معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این خدمات درمانی هر ۲ ماه یکبار در سطح کشور با هدف سلامت بهداشت دهان و دندان و امیدآفرینی انجام می‌شود.

تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی
وی ادامه داد: پویش احسان زندگی با موضوع تنش آبی در زمینه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، خرید مخزن ثابت و خرید تانکر آبرسانی و لوله کشی نیز در نقاط محروم انجام شود که پارسال برای خرید ۵۷ مخزن ۵ هزار لیتری به استان فارس ۴۰۰ میلیون تومان کمک شد.

جهانی، به وجود ۲۰۲۰ خانه محله زیر نظر خانه‌های احسان در سطح کشور خبر داد و گفت: در کلانشهر شیراز ۵ محله سنگ سباه، بلوار اتحاد، گل‌کوه، محله بیات، محله کشن توسط گروه‌های مردمی مسائل محله از بعد کالبدی و خانواده شناسایی و در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم صورت میگیرد.

اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند
معاون حمایت‌های اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد همچنین در قرارگاه عدالت آموزشی در حاشیه شهرها و مناطق محروم با راه اندازی پویش مشق احسان با اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند کمک خواهند کرد.

جهانی گفت: قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای بصورت منطقه محور عمل میکند و مناطقی از جمله محله سعدی شیراز را مورد هدف خود قرار داده تا توسط گروه مردمی نیازها احصاء و در جهت رفع اقدام به عمل می‌آید.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha