۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
بهره مندی از همه ظرفیت های شهر در طرح ملی مسکن| از نگاه تک بعدی پرهیز کنیم
در گفتگو با بازار بیان شد؛

بهره مندی از همه ظرفیت های شهر در طرح ملی مسکن| از نگاه تک بعدی پرهیز کنیم

گرگان- فدوی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن باید از همه ظرفیت های شهر(فضاهای جدید و بافت های فرسوده) استفاده کرده و از نگاه تک بعدی پرهیز کنیم.

مهران فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن باید از همه ظرفیت های شهر(فضاهای جدید و بافت های فرسوده) استفاده کرده و از نگاه تک بعدی پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از اراضی واقع در بافت قدیم و فرسوده شهرها به سبب برخورداری از زیرساخت های لازم می تواند هزینه تمام شده ساخت مسکن را کاهش دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: دست یابی راحت تر به زیرساخت های مانند برق، آب، گاز و تلفن قیمت تمام شده مسکن را در هسته های قدیمی شهر کاهش می دهد.

فدوی گفت: در مناطقی از شهر که مجتمع های مسکن مهر احداث شده هم اراضی خوبی وجود دارد که می توان از این اماکن برای اجرای جهش تولید مسکن استفاده کرد.

وی بیان کرد: به سبب افزایش ناهمگون حقوق کارکنان دولت در مقایسه با میزان تورم، توان خرید بخشی از جامعه هدف در بازار مسکن به شدت کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: کاهش قدرت خرید کارکنان دولت، احتمال بروز رکود در بازار خرید و فروش مسکن را افزایش می دهد.

فدوی به تاثیر افزایش قیمت نهاده های موثر در قیمت نهایی مسکن اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه حمل و نقل، رشد ۵۷ درصدی دستمزد کارگر، جهش چند برابری کرایه حمل مصالح و تورم بازارهای جانبی منجر به افزایش قیمت تمام شده هر متر مسکن شده است.

وی ادامه داد: راهکارها و اعمال برخی سیاست های دولت مانند اجرای قانون جهش مسکن می تواند باعث ثبات و مدیریت قیمت تولید مسکن در کشور شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha