۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
اختلاف قیمت بازار طلای شیراز را به تعطیلی کشاند| تاخت و تاز سکه
بازار بررسی کرد؛

اختلاف قیمت بازار طلای شیراز را به تعطیلی کشاند| تاخت و تاز سکه

شیراز- طی چند روز گذشته به دلیل نوسانات قیمت طلا و سکه در کشور و به تبع آن استان فارس، طلافروشان شیرازی کرکره های مغازه های خود را پایین کشیدند.

بازار؛ گروه استان‌ها: چند روزی است طلافروشان به دلیل نوسانات قیمتی و ناهماهنگی فروش طلا و سکه را تعطیل کرده اند. از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و سکه به متقاضیان امتناع کرده و می گویند فعلا خریدوفروشی انجام نمی شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز در خصوص شرایط بازار طلا و سکه با اشاره به نوساناتی که در روزهای پایانی هفته گذشته در قیمت طلا و سکه وجود داشت به بازار گفت: به واسطه ناهماهنگی بین قیمت سایتها و تابلو با قیمت واقعی طلا، طلافروشان قادر به دریافت درست نرخ ها نبوده و در این راستا خرید و فروشها تعطیل شده است.

فعالان واحدهای صنفی هیچ دخل و تصرفی در قیمت طلا ندارند
محمد حسین مستغنی با اشاره به آشفتگی ایجاد شده در بازار طلا در سراسر کشور عنوان کرد: فعالان واحدهای صنفی هیچ دخل و تصرفی در قیمت طلا ندارند اما از آنجا که در روزهای اخیر قیمت های دستوری غیر واقعی به طلا فروشان اعلام شده است، طلافروشی ها از فروش طلا با این قیمت های غیر واقعی امتناع کرده اند.

روز گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بر روی تابلو یک میلیون و۴۴۰ هزار تومان اعلام شده در حالیکه قیمت واقعی آن یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان است

وی با تاکید بر اینکه قیمت های اعلام شده به طلا فروشی ها با قیمت واقعی طلا تفاوت زیادی دارد، گفت: روز گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بر روی تابلو یک میلیون و۴۴۰ هزار تومان اعلام شده در حالیکه قیمت واقعی آن یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان است و در واقع اختلاف قیمت ۶۰ هزار تومانی برای هر گرم طلا نه تنها قابل چشم پوشی نیست بلکه عملا فروش را به بن بست می رساند.

مستغنی با عنوان اینکه در چنین شرایطی طلا فروشی ها تنها در صورت متحمل شدن ضرر و خسارت قادر به فروش طلا با قیمت های اعلامی خواهند بود، گفت: شرایط موجود به ضرر مردم به عنوان فروشندگان طلا می باشد چرا که طلا فروشی در صورت تقاضای خرید طلا از سوی مردم طلاهای آنها را با قیمت های مندرج در تابلو از آنها خریداری می کنند.

اختلاف قیمت بازار طلای شیراز را به تعطیلی کشاند| تاخت و تاز سکه

وی قیمت سکه تمام بهار آزادی را در بازار دیروز و با عدد مندرج در تابلو ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت واقعی آن را ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

حباب سکه به اوج خود رسید
رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان کرد: در حال حاضر حباب سکه نسبت به طلای آب شده به اوج خود رسیده که امیدواریم با نظارت و کنترل بانک مرکزی بر قیمت ارز، ثبات قیمت به بازار برگردد.

مستغنی ادامه داد: هفته گذشته در بازارهای جهانی نیز اتفاق خاصی نیفتاده اما با توجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی کشور قیمتها روند صعودی را تجربه کرده اند که این روند افزایشی بیش از حد بوده است.

وی در خصوص ادامه تعطیلی بازار طلا حاصل شرایط مذکور عنوان کرد: به نظر می رسد در صورت عدم وقوع اتفاق خاصی در بازار، شرایط خرید و فروش از امروز به روال معمول باز گردد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز قیمت تمام سکه بهار آزادی را برای امروز دوشنبه در بازار شیراز بین ۱۱۶ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی کرد. بر این اساس سکه طرح جدید و قدیم هر دو وارد کانال قیمتی جدید خواهند شد.

مستغنی قیمت نیم سکه را نیز در بازار دیروز شیراز در یک قدمی ۹ میلیون تومان و قیمت ربع سکه را نیز ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha