۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
عبور موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از ۴ میلیون تن

عبور موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور از ۴ میلیون تن

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موجودی کالاهای اساسی در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله‌ها و شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار تن است.

به گزارش بازار، روانبخش بهزادیان، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر گفت: تا پایان امروز (یکشنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱)، ۴ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۱۲ تن انواع کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی در بنادر کشور موجود است.

وی افزود: این رقم مجموع کالاهای اساسی در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله و محموله کشتی‌های منتظر در لنگرگاه می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد تاکنون ۷۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای اساسی به وزن هزار و ۷۳۲ تن خارج شده است. همچنین ۲۰ هزار و ۵۹۶ تن گندم، ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ تن ذرت، ۷۶ هزار و ۷۰۸ تن جو، ۱۴۳ تن سویا و ۴۴ هزار و ۳۴۵ تن روغن خام در این بندر موجود است که مجموع آن به ۳۴۹ هزار و ۷۶۲ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

بهزادیان گفت: در بندر نوشهر تاکنون ۳۳ دستگاه کامیون به وزن ۷۰۰ تن کالای اساسی خارج شده؛ ضمن اینکه ۱۳۸ هزار و ۶۸۹ تن ذرت، ۲۱ هزار و ۵۸۲ تن جو و ۹ هزار و ۹۹۴ تن روغن خام و مجموعاً ۱۷۰ هزار و ۲۶۵ تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر یادآور شد: در بندر انزلی ۴۴ کامیون به وزن ۹۵۳ تن کالای اساسی خارج شده و ۱۱ هزار و ۶۳۸ تن گندم، ۱۲ هزار و ۳۵۷ تن ذرت، ۲۳ هزار و ۹۶۶ تن جو، ۶۸ تن برنج و ۲۲ تن دانه‌های روغنی موجودی داریم که مجموع آن به ۵۷ هزار و ۷۶۴ تن می‌رسد.

وی در خصوص بندر امام خمینی تصریح کرد: از این بندر تاکنون هزار و ۵۶۵ دستگاه کامیون به وزن ۳۹ هزار و ۳۵۷ تن و ۶۴ دستگاه واگن کالای اساسی به وزن ۳ هزار و ۵۲۱ تن خارج شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۲۹۱ هزار و ۱۵۱ تن گندم، یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۲۵ تن ذرت، ۳ هزار و ۴۶۲ تن جو، ۱۷۸ هزار و ۶۹۰ تن سویا، هزار و ۱۹۱ تن برنج، ۵۷ هزار و ۲۹۰ تن شکر، ۱۱۸ هزار و ۷۰۳ تن روغن خام و ۳۳۹ هزار و ۹۱۴ تن دانه‌های روغنی انبار شده است که مجموع آن به ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۲۶ تن می‌رسد.

وی در مورد موجودی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بیان کرد: تاکنون ۹۴ دستگاه کامیون به وزن ۲ هزار و ۵۲ تن کالای اساسی خارج شده؛ همچنین ۵ هزار و ۶۷۸ تن ذرت، ۵ هزار و ۶۷۱ تن برنج که مجموعاً ۱۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

وی با اشاره به موجودی ۲ هزار و ۳۳۲ تنی انواع کالاهای اساسی در بندر بوشهر، ۲۲ هزار و ۴۶۳ تنی در آستارا، ۲۱ هزار و ۸۲۵ تنی در فریدون کنار، ۷۰ تن در بندر لنگه، ۲ هزار و ۸۸۰ تن در بندر شهید باهنر و ۸۲ تنی در بندر خرمشهر اظهار کرد: در بندر چابهار نیز ۱۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع کالای اساسی شامل ۵ هزار و ۶۷۸ تن ذرت و ۵ هزار و ۶۷۱ تن برنج می‌شود.

بهزادیان در پایان مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پای اسکله را ۳۱۸ هزار و ۴۱۱ و موجودی شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها را ۸۱۱ هزار و ۵۶۴ تن اعلام کرد؛ همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در انبارهای بنادر ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۳۷ تن است.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha