۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
تصمیمی برای فروش کیلویی نان در فارس گرفته نشده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

تصمیمی برای فروش کیلویی نان در فارس گرفته نشده است

شیراز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هنوز تصمیم قطعی برای فروش کیلویی نان در فارس گرفته نشده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، مجتبی دهقان پور در خصوص فروش کیلویی نان در استان بیان کرد: هنوز مصوبه‌ای برای فروش کیلویی نان در استان از سوی دولت ابلاغ نشده و تاکنون در استان فارس نیز تصمیم قطعی در خصوص فروش نان به صورت کیلویی گرفته نشده و سازوکاری نیز برای این موضوع مشخص نشده است.

به گفته این مقام مسئول فروش نان به صورت کیلویی یکی از طرح‌های احتمالی دولت در راستای جلوگیری از کم فروشی است.

دهقان پور ادامه داد: این سازمان با موضوع نظارت در بازار مواجه شده است از این رو نظارت بر بازار را تغییر داده و نظارت را از تولید تا توزیع مد نظر قرار داده است.

وی افزود: نتیجه این سبک از نظارت موجب شد که بازار در مواقع حساس نظیر نوروز یا کمبودی مواجه نشود و بتوان تمامی نیاز جامعه را برطرف نمود بدون اینکه خللی در عرضه به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: پیش از نوروز هیچگونه مشکلی برای توزیع روغن در استان وجود نداشت اما به علت شرایط روانی که در اردیبهشت ماه در کشور حاکم شد در مقطعی شاهد کمبود روغن در برخی از واحدهای عرضه کننده بودیم از این رو با نظارت دقیق در بازار شرایط را به حالت عادی در کوتاه‌ترین زمان بازگرداندیم.

به گفته این مقام مسئول اگر طرح هدف کندی یارانه‌ها و طرح اقتصادی جدید دولت در جامعه روی نمی‌داد شاهد تورم افسارگسیخته در جامعه بودیم.

وی در خصوص خرید تضمینی گندم نیز یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم در کشور افزایش قابل توجه‌ای داشته و از ٧۵٠٠ تومان به ١١ هزار و ۵٠٠ تومان رسید این در حالی است که با توجه به تمامی مشکلاتی که در استان فارس در راستای خشکسالی ایجاد شد اما نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ٢٨ درصد خرید گندم افزایش یافته است.

دهقان پور میزان خرید گندم تضمینی در استان را بیش از ٢٧٠ هزار تن عنوان کرد و دلالان بازار گندم را نیز تهدید کرد که در صورت مشاهده خرید گندم توسط این افراد نه تنها به مراجع قضائی معرفی خواهند شد اموال مکشوفه نیز ضبط می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha