۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
۳۰ درصد تعاونی های گلستان فعال هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

۳۰ درصد تعاونی های گلستان فعال هستند

گرگان- خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۹ هزار و ۸۵۸ تعاونی در گلستان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود ۳۰ درصد یعنی دو هزار و ۹۴۰ تعاونی فعال هستند.

حسینعلی خواجه مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه تعاونی ها یکی از وظایفی است که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۸۵۸ تعاونی در گلستان به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۳۰ درصد یعنی دو هزار و ۹۴۰ تعاونی فعال هستند که حدود ۲۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه تعاونی ها در گلستان هستیم، افزود: در همین راستا اخذ ایزو و برند، حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی، مشوق‌های مالی بلاعوض، تخصیص اعتبار با نرخ ترجیحی، کمک بلاعوض برای تعاونی های دارای واحد تحقیق و توسعه مثل آزمایشگاه، کمک بلاعوض به تعاونی‌های فراگیر و سه دهک پایین درآمدی، آموزش تخصصی رایگان برای تعاونی‌ها از برنامه های حمایتی تعاونی هاست.

خواجه مظفری با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تحقق برنامه های دولت در خصوص تعاونی ها انجام شده، افزود: بر این اساس کارگروه تخصصی با هدف تامین نیاز مشاغل خانگی ایجاد شده است.

وی در پایان متذکر شد: تشکیل کارگروه شهرستانی در راستای تفاهم نامه با بسیج و آموزش فنی و حرفه ای، حضور تعاونگران در نمایشگاه شهر کازان روسیه توسط اتاق تعاون و احیای تعاونی های مستعد از دیگر فعالیت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha