۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
فروش کیلویی نان به نفع مردم و نانوایان است
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی آردسازان:

فروش کیلویی نان به نفع مردم و نانوایان است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران گفت: معتقدیم نان باید وزن شود، وزن آن به صورت برچسب بر روی نان قرار گیرد تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

به گزارش بازار، سید محمدرضا مرتضوی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران با بیان اینکه طرح فروش کیلویی نان به نفع مردم و نانوایان خواهد بود، گفت: معتقدیم نان باید وزن شود، وزن آن به صورت برچسب بر روی نان قرار گیرد تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

وی با بیان اینکه، چون هر سال قیمت‌ها تغییر نمی‌کند چانه‌ها تغییر وزن می‌دهند و این به نفع کیفیت نان نیست، تصریح کرد: برخی از نانوایان که در این زمینه تجربه دارند معتقدند باید مثل گذشته نان در ایران بر روی ترازو وزن شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران با اشاره به علت مخالفت برخی از نانوایی‌ها با این طرح گفت: اگر قرار باشد نان وزن شود حتما باید یک صندوقدار یا یک کارگر مستقل در نانوایی فعالیت کند که اضافه شدن یک کارگر در توان اقتصادی نانوایی‌ها نیست. برای همین برخی موافق این طرح نیستند و معتقدند همین که چانه وزن شود کافی است.

به گفته وی در بسیاری از کشورها نان‌های صنعتی و سنتی به صورت کیلویی فروخته می‌شود.

مرتضوی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر قیمت نان بر اساس وزن محاسبه شود ممکن است برخی نان را خمیر در بیاورند، گفت: وقتی قیمت نان آزاد شود فضا رقابتی شده و نانوایی‌ها مجبورند برای حفظ مشتری‌هایشان کیفیت کار خود را بالا ببرند. طبیعتا اگر کم‌فروشی یا گرانفروشی رخ دهد نانوایی مشتری‌هایش را از دست خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha