۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
رکورد افزایش قیمت بنزین در هلند

رکورد افزایش قیمت بنزین در هلند

قیمت بنزین در هلند به بیشترین حد خود رسید و داده ها نشان داد که هزینه هر لیتر بنزین در پمپ بنزین تا ۲.۵۵ یورو افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بر اساس داده‌های گروه مصرف‌کننده هلندی یونایتد کانسیومر، قیمت‌ها در پمپ بنزین هلند به دلیل افزایش قیمت نفت به بالاترین حد خود رسیده است. داده ها نشان می دهد که در حال حاضر قیمت خرده فروشی یک لیتر بنزین ۲.۵۰ یورو است و در پمپ بنزین به ۲.۵۰۵ یورو در هر لیتر می رسد. قیمت بنزین در مقایسه با قیمت ثبت شده در ۱۰ مارس ۰.۲ سنت در هر لیتر افزایش داشت.

قیمت گازوئیل نیز افزایش یافته و به طور متوسط ‌به ۲.۲۲ یورو در هر لیتر رسیده است. افزایش قیمت سوخت به افزایش قیمت نفت نسبت داده شده است، به طوری که قیمت نفت برنت در روز جمعه به ۱۲۲ دلار در هر بشکه رسید. به گفته کارشناسان، تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ تأثیر قابل توجهی بر میزان پرداخت رانندگان هلندی در پمپ بنزین خواهد داشت. تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بنزین در ماه‌های آینده بیشتر افزایش خواهد یافت.

بر اساس داده های آمار هلند افزایش قیمت نفت، گاز و برق، شرکت ها و مصرف کنندگان را در سراسر اروپا تحت تاثیر قرار داده است. تورم سالانه در هلند در مقایسه با ۱۱.۲ درصد در ماه قبل در ماه می ۱۰.۲ درصد بود. تورم همچنان بالاست که ناشی از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی است.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha