۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
ویلاسازی چهره کشاورزی مازندران را مخدوش کرده است/ افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

ویلاسازی چهره کشاورزی مازندران را مخدوش کرده است/ افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز

ساری - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بر لزوم مقابله با زمین خواری در استان تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز، چهره کشاورزی در استان را مخدوش کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رازجویان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در استانداری مازندران با تاکید بر لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، اظهار داشت: تفکیک کاربری و مقابله با زمین خواری باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز نشان دهنده انجام ندادن وظایف توسط دستگاه های متولی است، افزود: مازندران رتبه اول کشاورزی و تامین امنیت غذایی را در کشور برعهده دارد و باید نسبت به حفظ اراضی و مزارع آن تلاش شود.

وی با عنوان اینکه مازندران در تولید محصولات مختلف نظیر برنج، مرکبات، محصولات باغی و غیره نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: تبدیل اراضی کشاورزی به باغ و ویلا سبب می شود تا پاره های آجر و ساختمان های سیمانی در استان رشد قارچ گونه داشته باشد.

رازجویان، گردشگری را اولویت دوم مازندران برشمرد و گفت: تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز چهره کشاورزی در استان را تغییر می دهد و پدیده نامیمون به شمار می رود.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز نشانگر بی توجهی دستگاه های متولی به انجام وظایف قانونی است و پیشگیری از آن نیازمند همراهی دستگاه های قضایی و نظارتی است.

کد خبر: ۱۵٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha