۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
اعطای تسهیلات به کشاورزان و دامداران بدون توجه به چک‌های برگشتی و معوقات بانکی
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تشریح کرد

اعطای تسهیلات به کشاورزان و دامداران بدون توجه به چک‌های برگشتی و معوقات بانکی

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به نشست امروز فراکسیون با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به‌دنبال تأمین منابع برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشاورزی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی، با اشاره به نشست صبح امروز (یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی که با حضور ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در این جلسه مشکلات حوزه های انتخابیه نمایندگان که در جریان بازدیدهای نظارتی آنها دریافت شده بود، مطرح شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه، مسائل مربوط به کمبود نهاده های دامی و قیمت آنها و در نتیجه افزایش قیمت کل کالاهای اساسی و کوچک تر شدن سفره مردم مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد مربوط به مشکلات دامداران و تسهیلات بانکی به آنها، همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تأکید اعضای فراکسیون بر رفع این نگرانی کشاورزان بود.

وی افزود: همچنین قطعی روزانه برق چاه های آب به عنوان یکی از مهم ترین نگرانی های کشاورزان مطرح شد که قرار شد وزیر جهاد کشاورزی آن را پیگیری کند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به نگرانی دیگر اعضای فراکسیون درباره عدم تداوم تولید مواد پروتئینی و لبنی در ماه های آتی، عنوان کرد: قیمت پایین مصوب شیر و حذف دام های مولد از جمله دغدغه نمایندگان بود که در صورت عدم رسیدگی به آن، تولید مواد پروتئینی و لبنی کاهش یافته و ممکن است شرایط را سخت تر نیز کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در این جلسه وزیر ضمن تشکر از نمایندگان به دلیل ابراز نگرانی ها اعلام کرد وزارتخانه به دنبال تأمین منابع کافی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی بوده و در این خصوص هماهنگی های لازم با بانک ها انجام شده است که حتی بانک کشاورزی باید در روزهای تعطیل نیز ارائه تسهیلات را داشته باشد و در مسیر آن به چک های برگشتی و معوقات بانکی کشاورزان و دامداران نیز توجه نکند.

وی ادامه داد: طبق گفته های وزیر، تلاش بر این است که برای تأمین نهاده های دامی و تولید محصولات کشاورزی تلاش مضاعفی شود و اعلام شد وزارتخانه نسبت به آینده بخش کشاورزی و نهاده های دامی خوش بین است.

محسنی بندپی با اشاره به سایر مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع صدور قطعنامه شورای حکام و روند مذاکرات برجام و تأثیرات آن مورد بحث قرار گرفت و اعضا ضمن محکوم کردن رفتار تروئیکای اروپایی و آمریکا از دولت خواستند تا منافع ملی با اقتدار پیگیری شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه قانون و رفع مشکلات معیشت این گروه نیز در جلسه مطرح و از دولت درخواست شد پیگیری بیشتری در این خصوص داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha