۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
اصلاح حقوق ورودی در اولویت مجلس است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اصلاح حقوق ورودی در اولویت مجلس است

اردبیل- پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح حقوق ورودی در اولویت مجلس است و دولت با ارائه لایحه‌ای در این زمینه سعی دارد تا فرآیند موجود را اصلاح کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هفته آینده این لایحه در مجلس اعلام وصول خواهد شد و تلاش بر این است تا نرخ حقوق ورودی که با ارز نیمایی محاسبه می‌شد، به نرخ ارز ترجیحی بازگشته و محاسبه دقیق انجام شود.

وی اثر مثبت این امر را کاهش بها تمام شده سرمایه‌گذاری در کشور اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا بهترین شرایط را برای فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مصوبات سفر استانی به اردبیل اشاره کرد و افزود: در جلسات برگزار شده در این استان، مقرر شد تا مشکل تعهدات ارزی دریافت‌کنندگان تسهیلات در این بخش بر طرف شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در نشست مشترکی با مسئولان صندوق ملی خواهیم داشت نحوه تسویه تسهیلات و تعهدات ارزی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته تا با مدل تعریف شده در صندوق، مشکل صاحبان این واحدها رفع شود.

وی ضرورت تأمین منابع مالی را برای واحدهای تولید از طریق بانک‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسه کمیسیون اقتصادی در هفته آینده، سعی خواهیم کرد تا کلیه بنگاه‌های اقتصادی را که با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌رو هستند، مورد حمایت قرار داده و بانک‌ها را مکلف به پرداخت سرمایه در گردش و منابع ایجادی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات، تأمین منابع مالی ماده ۵۶ برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز مصوب شد تا بر اساس ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده، این کار با سرعت و دقت عمل بیشتر در استان اردبیل به انجام برسد.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha