۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
موتورهای سه سیلندر برای محصولات جدید در سال آینده| کراس اوور ایران خودرو سال آینده معرفی می شود
در همایش ایران خودرو و دانش بنیان ها مطرح شد

موتورهای سه سیلندر برای محصولات جدید در سال آینده| کراس اوور ایران خودرو سال آینده معرفی می شود

پورمجیب قائم مقام تولید ایران خودرو گفت: از سال آینده محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو مجهز به پیشرانه های سه سیلندر و میکرو هیبرید خواهد شد و بزودی کراس اوور این خودروساز رونمایی میشود.

بازار؛ گروه خودرو: در همایش ارتباط ایران خودرو با شرکت های دانش بنیان، قائم مقام تولید این خودروساز، کیانوش پورمجیب به عنوان دومین سخنران به بحث رویکردهای جدید صنایع خودروسازی با همکاری دانش بنیان پرداخت.

وی با اشاره به تعریف رتبه بندی قطعه سازان از سال ۲۰۱۵ تاکنون، گفت: در رتبه بندی قطعه سازی برای زنجیره تامین، شاهد شرکت های کوچک در زنجیره تامین هستیم. در گام های توسعه در دو دهه اخیر به طراحی پلت فرم و اجرا آن پرداختیم.

پورمجیب، توضیح داد: سمند، رانا، دنا و تارا با هدف داخلی سازی قطعات، توسعه شبکه برق و طراحی بدنه انجام شد. در آینده نزدیک باتوجه به تجارب و دستاوردهای مذکور، خودرو کراس اوور را خواهیم داشت که تمام آپشن های روز را داخلی سازی و از تمام قطعه سازان استفاده خواهیم کرد.

قائم مقام تولید ایران خودرو، گفت: از سال آینده محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو مجهز به پیشرانه های سه سیلندر و میکرو هیبرید نصب خواهد شد. اما به سمت موتورهای تمام هیبرید برای خودروها نیر پیش خواهیم رفت. با توجه به همکاری اسبق گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت های دانش بنیان به دنبال توسعه همکاری هستیم.

پورمجیب، بیان کرد: ایران خودرو به دنبال تغییر رویکرد فعلی خود با شرکت های دانش بنیان است، مرکزی دوماه پیش توسط حکم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به نام توسعه محصول و فناوری تاسیس شد که برنامه محور به دنبال طراحی، جذب و تولید فناوری تاسیس کرده است. این مرکز تمرکز به شبکه ملی دانش و فناوری دارد. در این مرکز علاوه بر حمایت ایران خودرو، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز باید کمک کنند. هدف این همایش به عنوان شروع، اقدامات فناورانه در میان شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه و نیازهای این خودروساز به نمایش گذاشته شده است. این همایش طی دو روز در مرکز همایش های ساپکو در گروه صنعتی ایران خودرو برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha