۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
دامداران نگران فروش شیر تولیدی خود نباشند| افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از دلال بازی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در پاسخ به بازار

دامداران نگران فروش شیر تولیدی خود نباشند| افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از دلال بازی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز درباره نگرانی دامداران از شیر خشک دپو شده وعده داد که تمام تولیدات شیر دامدارن را به صورت تضمینی خریداری خواهند کرد و گفت: دامداران نگران فروش شیر تولیدی خود نباشند.

حجت پیری- خبرنگار بازار : عبدالرضا روشن نژاد در نشست خبری صبح امروز خود در محل سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی البرز در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار که دامداران نسبت به شیر خشک دپو شده در کارخانه های لبنی نگران بوده و از بازار فروش اطمینان ندارند، گفت: سازمان تعاون روستایی بر اساس قیمت مصوب امادگی خرید شیر را دارد.

وی افزود: ما اعلام کرده ایم که شیر مازاد تولیدی دامداران را می خریم این هم جزو موارد حمایتی است که دولت در این زمینه پیش بینی کرده است.این موضوع شامل تمامی محصولات مازاد بوده و تخم مرغ هم همینطور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار درباره افزایش قیمت گوشت در مقایسه با قیمت جهانی گوشت گفت: این موضوع نگرانی ما هم هست ولی ما این آمادگی را داریم که اگر اتحادیه قصابان استان اگر مراکزی را اعلام کنند، ما گوشت را به قیمت پائین تر از قیمت بازار مستقیم از دامداری ها عرضه کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: بخش عمده افزایش قیمت گوشت در بازار به دلالان این بازار بر می گرددو اینها هستند که باعث شده اند قیمت گوشت افزایش پیدا کند.

روشن نژاد اعلام کرد: امروز اگر مراکز توضیع به ما اعلام شود، از طریق اتحادیه دامداران توریع گوشت به قیمت پائین تر از بازار عرضه را آغاز می کنیم.

وی درباره تامین خوراک دام در استان نیز گفت: نهاده ها با دو نوع قیمت بارگذاری می شود نیمایی و ترجیحی یک زمانی را هم گذاشتند که تا آن زمان با قیمت ارز ترجیحی و از این تاریخ به بعد هم نیمایی.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: تلاش برای حمل سریعتر نهاده از مبادی با تلاش خود وزیر جهاد کشاورزی در جریان است و نهاده به اندازه کافی هم تامین شده حال ممکن است در حمل و نقل مشکلاتی باشد که آنهم در حال برطرف شدن است.

وی همچنین در زمینه تخصیص نهاده به دامداری های خرد و روستایی هم گفت: در کنسانتره تهیه شده برای این دامداران به گونه ای عمل شده تا برای کمک به این قشر تا دو ماه آینده خوراک آنها با قیمت سابق تامین شود.

مشکل نرسیدن خوراک به دامداری ها در شبکه حمل و نقل بود و رفع شد
در این نشست همچنین مجید مرادخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز نیز در خصوص گلایه دامداران از تخصیص نیافتن سهمیه خوراک دام از بازارگاه طی چند ماه اخیر گفت: برای دامدارن در فروردین و اردیبهشت ارز ترجیحی تخصیص داده شده و کسری آن در زمینه زرت هستش نیز به زودی بارگذاری خواهد شد.

وی افزود: هر کسی از دامداران بخواهند با ارز نیمایی زرت موجود هستش و امکان انتقال به دامداری همین الان هستش. یعنی بحث کسری نهاده وجود ندارد و نوع ارز تخصیص پیدا کرده است.

معاون بهبود دامی جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: دوستانی که صحبت از کسری خوراک می کنند احتمالا منظورشان خوراک با ارز ترجیحی است که با توجه به هدفمندی یارانه ها نهاده با ارز ترجیحی در حال حذف شدن است.

وی همچنین گفت: در فروردین ما حداقل ۱۷۰۰ تن ذرت تخصیص پیدا کرده ۱۴۹۰ تن جو و نزدیک به سویا یا ارز ترجیحی و در اردیبهشت هم نزدیک به ۳ هزار تن سویا با ارز ترجیحی تخصیص داده شده و علاوه بر این با ارز نیمایی هم نهاده موجود است.

وی نیز در زمینه انتقاد برخی از دامدارن درباره نرسیدن خوراک دام به دامداری ها تصریح کرد: این مشکل از شبکه حمل و نقل بوده از آنجایی که این اقدام از طریق شرکت های باربری انجام می شود، یک مقدار با تاخیر انجام شده بود که این مشکل هم به تازگی رفع شده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha