۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
تعریف واحدی از بودجه عمومی کشور بررسی و تدوین شد
در نشست کارگروه اصلاح قانون برنامه و بودجه؛

تعریف واحدی از بودجه عمومی کشور بررسی و تدوین شد

رئیس کارگروه اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: در نشست امروز با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف تعریف واحدی از بودجه عمومی کشور بررسی و تدوین شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه، در تشریح نشست امروز عصر این کمیته گفت: طرح «اصلاح قانون برنامه و بودجه کشور مصوب سال ۵۱» در جلسات قبل با حضور نمایندگان و کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفته که امروز نیز بخش دیگری از طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز موضوع برنامه کوتاه مدت بودجه یکساله با عنوان قانون بودجه سنواتی بررسی شد، افزود: ابتدا سرفصلی از موضوعات مهمی که در زیر اصلاح ساختار بودجه و قانون بودجه شکل گرفته، جمع‌بندی شد و مسئولان دستگاه ها و سازمان های مختلف حاضر در جلسه معتقد بودند که باید روی حدود ۲۰ مورد در این خصوص بحث و بررسی انجام شود.

زنگنه تصریح کرد: متاسفانه تعریف واحدی از بودجه عمومی وجود ندارد و بسیاری از بخش ها شامل بودجه عمومی کشور نمی‌شوند و این موضوع موجب یک بی انضباطی و عدم امکان نظارت بر بودجه شده است.

عضو کمیسیون برنامه، برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: از تعریف بودجه تا فرایندهای بودجه نویسی و ارائه لایحه بودجه به مجلس که شامل حدود ۲۰ تا ۳۰ مورد می‌شود، در این جلسه مطرح و مقرر شد، در جلسه روز دوشنبه این موضوع به تفصیل بررسی و احکام آن استخراج شود.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: بعد از استخراج احکام ذیل تمام موضوعات بودجه ای، پالایش و ایجاد ساختار آغاز خواهد شد و امیدوارم با برگزاری جلسات مستمر طی هفته جاری و هفته آینده بتوانیم بررسی طرح «اصلاح قانون برنامه و بودجه کشور مصوب سال ۵۱» را به اتمام برسانیم و گزارش آن در صحن کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha