۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
لزوم تبدیل‌وضعیت ساختارهای سنتی و حرکت به سمت تولید از طریق شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان
در معارفه رئیس پارک علم و فناوری همدان مطرح شد؛

لزوم تبدیل‌وضعیت ساختارهای سنتی و حرکت به سمت تولید از طریق شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان

همدان - استاندار همدان گفت: لازمه بهره‌وری و افزایش تولید تبدیل‌وضعیت ساختارهای سنتی و حرکت به سمت تولید از طریق شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری همدان و امضاء تفاهم‌نامه راه‌اندازی دهکده فناوری کشاورزی که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: شیوه‌های تولید ضمن بهره‌وری پایین، هزینه‌بر بوده‌اند، مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر این موضع تاکیدات فراوانی داشته‌اند.

وی گفت: دانش‌بنیان کردن یکی از ضرورت‌هایی است که مقام معظم رهبری برای تولید در نظر گرفته‌اند و ما نیز این ضرورت را در سطح استان اجرایی و عملیاتی خواهیم‌ کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم تولید و بهره‌وری افزایش یابد، باید به سمت دانش‌بنیان کردن و استفاده از شیوه‌های علمی حرکت کنیم، افزود: لازمه بهره‌وری و افزایش تولید، تبدیل‌وضعیت ساختارهای سنتی و همچنین حرکت به سمت تولید از طریق شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری به عنوان یک محیط آزمایشگاهی، دانش را به کالا و محصول تبدیل می‌کند، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دولت سیزدهم، پارک علم و فناوری باید در شرایط کنونی، تکمیل و توسعه پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد افزود: پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در انتقال شیوه‌ها و روش‌های دانش‌بنیان به بستر کارخانجات و مزارع، بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت کشاورزی در استان، چاره‌ای جز حرکت به سمت دانش‌بنیان‌کردن روش‌های تولید وجود ندارد گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ به بحث دانش‌بنیان کردن تولید در استان، از مجموعه پارک علم و فناوری در راستای دانش‌بنیان کردن، حمایتی تام و تمام خواهیم داشت.

استاندار همدان گفت: سعی می‌شود در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی جذب شود تا بتوانیم اهداف پارک علم و فناوری و سیاست‌های دولت سیزدهم را در استان پیش ببریم.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال این است که مجموعه‌های دانش بنیان، به میدان آمده و علم و دانش را به عمل تبدیل کنند.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha