۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کشت آزمایشی گندم دیم در یزد| پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی عملکرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشت آزمایشی گندم دیم در یزد| پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی عملکرد

یزد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از انجام کشت آزمایشی گندم دیم در یزد خبر داد.

محمدحسین ملانوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به محرومیت استان یزد از کشت دیم به دلیل کمبود بارندگی اظهار داشت: مراکز تحقیقات کشاورزی استان یزد، چند رقم گندم دیم را برای کاشت در شرایط آب و هوای استان پرورش داده اند که امیدواریم به موفقیت منجر شود.

وی افزود: یکی از مشکلات استان یزد، کمبود آب برای آبیاری مزارع گندم و جو در آخرین نوبت آبدهی همچنین همزمانی نیاز درختان باغ‌ها به آبیاری است که این موضوع کاهش عملکرد مزارع گندم را به دنبال داشته است.

ملانوری ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و علمی استان یزد طی تحقیقاتی چند رقم گندم دیمی را با شرایط آب و هوایی و آبیاری در استان پرورش داده اند و مشخص شد که بعضی از ارقام می‌توانند در این شرایط ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از ارقام آبی محصول بدهند چرا که گندم دیم با چند بار آبیاری تکمیلی و اقدامات تغذیه‌ای به نتیجه خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار امیدواری کرد: در شرایطی که استان از کاهش بارندگی‌ها رنج می برد و از منابع آبی محروم است، بتوانیم با اجرای الگوهای کشت متفاوت و اصلاحات حوزه کشاورزی محصولات بیشتر و با عملکرد بهتر را به دست آوریم.

ملانوری تاکید کرد: کشاورزی در استان یزد با شرایط اقلیمی سخت، کاهش بارندگی ها و کمبود منابع آبی بسیار دشوار است از این رو رفتن به سمت کشاورزی نوین با استفاده از بذور اصلاح شده و اصلاح باغات یکی از اقداماتی است که می تواند کشاورزی را مقرون‌به‌صرفه کند.

وی اعلام کرد: مراکز علمی و تحقیقاتی استان در حال انجام کارهای تحقیقاتی برای بهره وری بیشتر از بخش کشاورزی هستند و امیدواریم با انجام مطالعات و اجرای طرح های تحقیقاتی بتوانیم نتیجه مثبتی را به دست آورده و کشاورزی را رونق ببخشیم.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha