۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
توکن سوزی گسترده لونا کلاسیک در قالب مالیات بر تراکنش ها| احتمال افزایش قیمت وجود دارد
توسط جامعه لونا تصویب شد؛

توکن سوزی گسترده لونا کلاسیک در قالب مالیات بر تراکنش ها| احتمال افزایش قیمت وجود دارد

با گذشت نزدیک به یک ماه از سقوط ارز دیجیتال لونا که اکنون به لونا کلاسیک تغییر نام داده، اعضای جامعه لونا امروز با اکثریت ۸۳ درصدی، به سوزاندن تدریجی توکن های عرضه شده آن رای مثبت دادند.

به گزارش بازار، با گذشت نزدیک به یک ماه از سقوط ارز دیجیتال لونا که اکنون با راه اندازی پروژه لونا ۲ ، این رمز ارز پیشکسوت به لونا کلاسیک تغییر نام داده، اعضای جامعه لونا امروز با اکثریت ۸۳ درصدی، به سوزاندن تدریجی این رمز ارز به منظور کاهش حجم عرضه شده آن در بازار رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، با تصویب پروپوزال جدید جامعه لونا کلاسیک، از این پس ۱.۲ درصد از توکن های هر تراکنش به عنوان مالیات از معامله گران کسر و سوزانده خواهد شد.

همچنین یک پروپوزال دیگر نیز از سوی جامعه لونا کلاسیک در حال رای گیری است که در صورت تصویب، ۵۰ درصد از کل توکن های لونا کلاسیک سوزانده خواهد شد. البته علیرغم مالیات ۱.۲ درصدی که تمامی تراکنش های لونا اعم از مبادلات پلتفرمی و نقل و انتقال به/از کیف پول ها را در بر خواهد گرفت، مورد سوزاندن ۵۰ درصدی مشمول توکن های حاضر در صرافی ها نخواهد شد.

مورد سوزاندن ۵۰ درصد از تراکنش های لونایی تنها مربوط به شبکه بومی ترا خواهد بود که ۳۵ درصد از آن به صورت ماهانه از طریق صندوق های سپرده لونا کلاسیک خواهد سوخت و ۱۰ درصد از آن نیز به توسعه شبکه ترا تخصیص خواهد یافت. ۵ درصد باقیمانده نیز برای توسعه سیستم های مرکزی لونا کلاسیک تخصیص خواهد یافت.

به گفته اعضای جامعه لونا، اجرایی سازی هر یک از این پروپوزال ها نقش بسیار پر رنگی در کاهش تعداد توکن های در گردش و عرضه شده لونا طی مدت زمان نه چندان طولانی خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود میزان فروش این توکن ها به دلیل وضع مالیات سنگین، بسیار کاهش یافته و بستن معاملات شورت لونایی نیز محدود خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha