۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کاهش ۳۰ درصدی هزینه شناورهای مسافری با اختصاص سوخت یارانه ای
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران اعلام کرد

کاهش ۳۰ درصدی هزینه شناورهای مسافری با اختصاص سوخت یارانه ای

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: با یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری بین‌المللی، بیش از یک سوم هزینه شناورها، کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی، یحیی ضیایی مهرجردی با اشاره به مصوبه جدید هیات وزیران مبنی بر یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری بین المللی افزود: حدود یک سوم هزینه حمل‌ونقل دریایی مربوط به سوخت است که با این مصوبه بیش از ۳۰ درصد هزینه شناورها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این تصیم دولت مانند کاتالیزور عمل خواهد کرد، گفت: نباید از تصمیمات بلندمدت برای بهبود وضعیت شناورهای مسافری غافل بمانیم.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه شناورها بسیار هزینه‌بر است، افزود: باید تسهیلات و حمایت‌های لازم در اختیار سرمایه‌گذاران علاقمند در این حوزه قرار گیرد تا سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و به ویژه شناورهای مسافری، توجیه اقتصادی داشته باشند.

ضیایی با اشاره به اینکه حمایت از حمل‌ونقل دریایی به ویژه در بخش شناورهای مسافری نیازمند اقدامات متنوع است، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید ترمینال‌های مسافری فعال، خدمات و پشتیبانی مناسب برای تحقق پویایی در بخش سفرهای دریایی به مسافران ارائه دهد.

وی افزود: حمایت‌ها از حمل‌ونقل دریایی به ویژه در بخش سفرهای دریایی باید دائمی باشد و اجازه ندهیم شناورها پای اسکله خاک بخورند و غیرفعال باشند.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی خطوط کشتیرانی گفت: خطوط کشتیرانی از نظر اقتصادی به سختی در حال پیشبرد فعالیت‌های خود هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha