۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
 زمین ۷ هزار واحد مسکونی در شهر زنجان برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

زمین ۷ هزار واحد مسکونی در شهر زنجان برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت:۳۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه در شهر زنجان برای مسکن‌دار شدن هستند و زمین هفت هزار واحد مسکونی در اولویت قرار گرفته و زمین تامین شده است.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار،به ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند.

وی اظهار کرد: این مهم نشان می‌دهد که مردم به اداره راه و شهرسازی اعتماد دارند و از تعداد ۵۷ هزار نفر که واجد شرایط اولیه شدند و ۲۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کنند برنامه چهار سال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: بیش از ۵۰ درصد از ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان بوده و ۳۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه در شهر زنجان برای مسکن دار شدن هستند و تا الان زمین هفت هزار واحد مسکونی در اولویت قرار گرفته و زمین تامین شده است و با این تعداد نیاز مسکن شهر زنجان برآورده می‌شود.

بیات منش تاکید کرد: اراضی شورجه برای توازن بخشی بین غرب و شرق زنجان در نظر گرفته‌شده و از چند سال گذشته خرید زمین‌های خالی در این منطقه انجام گرفته است و از الزامات طرح جامع شهر زنجان است و حدود هزار و۵۰۰ واحد مسکن در این اراضی ساخته خواهد شد.

وی ابراز داشت: در زمین‌های باقی مانده از اراضی کوی زیتون نیز حدود هزار واحد ساخته خواهد شد که پیمانکار انتخاب شده و همچنین در حدفاصل کمربندی و زمین‌های ثمین حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین برای ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: در شهرستانهای ابهر و خرمدره با کمبود زمین مواجه هستیم، ابراز کرد: در شهرستان ابهر چهار تا پنج هزار متقاضی مسکن وجود دارد و گفتنی است که در شهرستان ابهر اراضی ملی وجود ندارد و متقاضیان مسکن در حدود دو هزار نفر برآورده شده اند که ساخت مسکن ثبت نامی های قدیمی هم به تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان در حال اجرا است و تا شهریورماه امسال هم انتخاب پیمانکار و عملیات آماده سازی شروع می‌شود در هیدج هم ۷۰ هکتار زمین شهرداری هیدج توافق نهایی شد.

بیات منش گفت: در شهرستان ابهر خرید حدود ۱۲۰ هکتار زمین، اراضی مابین ابهر و شریف آباد با مالکین توافق نهایی انجام شده و کارهای آماده سازی و طراحی به زودی شروع می‌شود و در خرمدره که برای خرید زمین متعلق به بنیاد مستضعفان توافق اولیه حاصل شده و در سلطانیه نیز ۳۰ هکتار زمین توافق شد تا الحاق به محدوده اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha