۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
هوشمندسازی برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور| خاموشی های خانگی کاهش می یابد
مشاور امور مجلس شرکت توانیر خبر داد:

هوشمندسازی برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کشور| خاموشی های خانگی کاهش می یابد

همدان - مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: امسال برنامه‌های مدیریت مصرف برق هوشمند شده و مشترکان با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مسعود معین‌پور ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های برقی روستاهای ازناو و ورچق گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در سال گذشته، امسال برنامه‌های مدیریت مصرف برق هوشمند شده و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع و ادارات ابلاغ شده تا مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند شوند؛ برای مثال کشاورزان در قالب تفاهمنامه و با خاموش کردن چاه‌های خود طی ساعت اوج بار مشمول بخشودگی هزینه برق مصرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تلاش شده با مدیریت بخش صنعت و جابجایی تعطیلات و تعمیرات در این حوزه، امسال در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز گفت: تبدیل یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار را در برنامه داریم که سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر انجام شد و مابقی آن نیز در صورت تأمین اعتبار امسال اجرایی می‌شود.

علی سهرابی بیدار با بیان اینکه علاوه بر برنامه تعیین شده در شهرستان ملایر ۱۲۰ کیلومتر دیگر از شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، گفت: تمام نیازمندی‌های روستاها در حوزه برق جمع‌آوری و احصاء شده و بر اساس آن کارها انجام می‌شود.

باید زیرساخت‌های توسعه استان همدان را فراهم کنیم ضمن اینکه برای این کار نیاز به احداث پست‌های جدید با قدرت بالا است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای پیشرفت استان استفاده کنیم، افزود: باید زیرساخت‌های توسعه استان همدان را فراهم کنیم ضمن اینکه برای این کار نیاز به احداث پست‌های جدید با قدرت بالا است.

وی ادامه داد: دو پست ۲۳۰ شهید همدانی و کرفس در استان احداث شده که در صورت تکمیل، موجب کاهش بار شبکه‌ها و پست‌های مجاور می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به وجود ۱۳۵ هزار مشترک، سه هزار کیلومتر شبکه برق و سه هزار دستگاه پست توزیع در شهرستان ملایر گفت: این شهرستان از مناطق قدیمی استان است که ترمیم و بازسازی شبکه‌های شهرستان شرایط خاص خود را دارد.

علی شیردره با بیان اینکه در مناطق روستایی طی سال گذشته از محل عوارض اقدامات خوبی انجام شد، افزود: تبدیل ۱۲۲ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، جابجایی ۵۰۳ اصله تیر از معابر، مقاوم‌سازی ۳۰۴ اصله پایه شبکه فشار متوسط از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به پروژه بهینه‌سازی شبکه‌های برق ۱۶ روستا اظهار کرد: این پروژه در مرحله مناقصه است و پیمانکار آن مشخص شده و به زودی کار آغاز می‌شود.

نصب دوهزار چراغ برای روشنایی معابر روستایی
هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سال گذشته در قالب چهار برنامه، کارها پیگیری شد که نتیجه آن جابجایی ۵۰۰ اصله تیر برق، تبدیل ۱۲۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب ۲ هزار چراغ برای روشنایی معابر و نصب ۴۰ دستگاه ترانس در روستاهای ملایر بود که مقرر شده امسال نیز به همین میزان اقدام شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عمده مطالبات مردم رفع افت ولتاژ، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار برای جلوگیری از سرقت سیم‌ها است که توزیع برق با مشارکت در این زمینه موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی عنوان کرد: ما به دنبال احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی هستیم و این پروژه را به طور ویژه پیگیری می‌کنیم چراکه از یک سو اشتغالزا بوده و از سوی دیگر زیرساخت لازم را برای توسعه در شهرستان ملایر فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha