۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
۵۰ روستای استان همدان با تنش آبی روبرو است
معاون آبفای همدان:

۵۰ روستای استان همدان با تنش آبی روبرو است

همدان - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۵۰ روستا در استان همدان دارای تنش آبی است و ۱۵ هزار اشتراک و جمعیتی بالغ بر ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر را شامل می شود.

به گزارش بازار؛ حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه در سال آبی جاری روند بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته در کل کشور با کاهش چشمگیری مواجه بوده است، گفت: متأسفانه شهر همدان از نظر افت بارش‌ها جزو پنج شهر کم بارش کشور گزارش شده است.

نیکداد با اشاره به اینکه سال گذشته وارد تنش آبی شدیم و امسال نیز دومین سالی است که به شکل متوالی کاهش بارش‌ها را شاهد هستیم، گفت: در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم؛ همچنین نسبت به بلند مدت در شهر همدان ۳۴ درصد و در استان همدان تا ۳۶.۵درصد کاهش بارش داشته ایم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفا در خصوص شناسایی روستاهای دارای تنش آبی نیز عنوان کرد: از یکهزار و ۶۲ روستا در استان همدان ۵۰ روستای دارای تنش آبی شناسایی شده که از این تعداد حدودا ۳۰ روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب است و مابقی نیز به صورت خودگردان اداره می‌شوند که به همه این روستاها با تانکر آبرسانی خواهد شد.

وی گفت: از نظر فراوانی شهرستان فامنین، ملایر و همدان دارای بیشترین روستاهای پرتنش هستند که منابع آبی ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند

کد خبر: ۱۵۵٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha