۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
سالانه ۲۳ هزارتن اسید هیومیک در ارومیه تولید می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

سالانه ۲۳ هزارتن اسید هیومیک در ارومیه تولید می شود

ارومیه - رئیس هیئت مدیره واحد تولید کننده اسید هیومیک در شمال غرب کشور گفت: تنها واحد تولید کننده اسید هیومیک در شمال غرب کشور سالانه بیش از ۲۳ هزارتن انواع کوداسید هیومیک تولید می کند.

اکبر جوان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این واحد علاوه بر تامین نیاز داخل بخشی از تولید خود را به کشورهای همسایه صادرمی کند، اظهار کرد: این واحد تولیدی برای نخستین بار در کشور درسال ۱۳۹۴ باهدف تولید نهاده های ارگانیک، شروع به تولید اسید هیومیک کرده اس.

وی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس این شرکت آوردن فناوری روز دنیا در تولید نهاده‌های ارگانیک کشاورزی به کشور بود، گفت: استفاده بی رویه ازکودهای شیمیایی که باعث ایجادانواع بیماری‌هاو آلودگی‌های زیست محیطی شده کشاورزان ومحققان رابرآن داشته که کودهای ارگانیک را جایگزین کودهای شیمیایی کنند.

جوان پور با بیان اینکه استفاده ازکودهای ارگانیک موجب صرفه جویی در منابع آب وافزایش راندمان تولید می شود افزود: محصول تولیدی این مجموعه به عنوان اولین کود اسید هیومیک تولید شده درداخل کشور هم به صورت مایع وهم به صورت گرانوله موجود است و ماده اصلی این کود از معادن داخل کشور تامین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره واحد تولید کننده اسید هیومیک در شمال غرب کشور با اشاره به اینکه تاکنون علاوه بر تامین کود مورد نیاز کشور، صادرات هم داشتیم گفت: ظرفیت تولید این واحد ماهانه نزدیک به ۴ هزار تن است که ۱۵۰۰ تن در داخل توزیع می شودو ۲۵۰۰ تن آن عمدتا به کشور عراق صادر می شود.

وی افزود: این کود به راحتی در دسترس مصرف کنندگان قرار داردو درهمه فروشگاه‌های سموم ونهاده‌های کشاورزی وهمچنین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع می‌شود.

استفاده از کودهای ارگانیک به ویژه اسید هیومیک که یک کود جدید است به کشاورزان توصیه می‌شود نقش موثری در ارتقا کمی و کیفی تولیدات کشاورزی داردو سلامت جامعه را تظمین می‌کند.

سرعت بخشیدن به جذب عناصر، بهبود جوانه زنی بذر، بهبود ساختار ریشه، افزایش مقاومت گیاه دربرابر انواع تنش ها وافزایش ماندگاری آب در محیط اطراف ریشه از ویژگی های اسید هیومیک است.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha