۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
افزایش چشم گیر کاشت مو در سال ۱۴۰۱

افزایش چشم گیر کاشت مو در سال ۱۴۰۱

همانطور که می دانید ریزش مو و طاسی سر یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی هستند که باعث می شود افرادی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند نسبت به انجام عمل کاشت مو اقدام نمایند.

به گزارش بازار، در گذشته های نه چندان دور به دلیل نبود امکانات و پیشرفته نبودن تکنولوژی، روش کاشت مو طبیعی زیاد مورد استقبال قرار نگرفت چرا که افرادی که با این روش آشنا نبودند بر این باور بودند که پیوند مو روشی خطرناک بوده و هیچ نتیجه مطلوبی در پی ندارد. از طرفی نیز بیشتر افرادی که این عمل را انجام داده بودند پس از انجام آن و رسیدن به نتیجه دلخواه به دلیل ترس از مسخره شدن یا قضاوت شدن تمایل نداشتند تا راز جوانی و زیبایی خود را به دیگران بگویند همین مسئله نیز باعث می شد ایمپلنت مو آمار و ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص ندهد. اما با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی، افزایش اطلاعات مردم و از همه مهم تر اهمیت دادن اشخاص به زیبایی و آراستگی چهره این عمل توانسته نظر بیشتر افراد را به خود جلب کند و آمار چشم گیری را به خود اختصاص دهد. اگر تمایل دارید در رابطه با علل افزایش این آمار در سال ۱۴۰۱ و تاثیر کاشت مو طبیعی بر زیبایی و جوانی اطلاعات مفید و جامعی را کسب کنید توصیه می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید.

علل ریزش مو و افزایش چشم گیر کاشت مو در سال ۱۴۰۱

همانطور که می دانید ریزش مو و طاسی سر یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی هستند که باعث می شود افرادی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند نسبت به انجام عمل کاشت مو اقدام نمایند. از زمانی که روش کاشت مو ابداع شد تا امروزه که در میان مردم رواج پیدا کرده است افراد بسیار زیادی به دلایل مختلف پیوند مو را انجام داده اند اما در سال ۱۴۰۱ به چند دلیل آمار تعداد کاشت های مو در جهان و ایران افزایش پیدا کرده است که یکی از مهم ترین آن ها بیماری کویید ۱۹ می باشد. با توجه به این که امروزه تمامی کشور های جهان از جمله کشور خودمان ایران با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و یکی از عوارض جانبی این بیماری ریزش شدید مو ها می باشد می توانیم بگویم بیشتر افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند و دست بر قضا به بیماری کرونا مبتلا شده اند پس از بهبودی به سمت ایمپلنت مو روی آورده اند و همین موضوع نیز باعث شده که آمار کاشت مو به میزان قابل توجه و چشم گیری در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند. علت اصلی ریزش مو در دوران نقاهت و پس از بهبودی بیماری کرونا استرس های فیزیکی و روانی است که به فرد وارد می شود. طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد افرادی که به ریزش مو استرسی یا همان تلوژن افلوویوم دچار شده اند و برای درمان آن به پزشک مراجعه کرده اند بیشتر از ۴۰ درصد می باشد.

عامل دوم فضای مجازی است. همه ما از زمانی که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که به خواب برویم توی صفحات مجازی از جمله اینستاگرام چرخ می زنیم و خبر ها و پست های متفاوتی را مشاهده می کنیم. به طور قطع نیز تاکنون شاهد این موضوع بوده ایم که بیشتر افرادی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند همواره خود را اراسته و زیبا به دنبال کنندگانشان نشان می دهند و همین موضوع نیز باعث شده است که افرادی که به دنبال دانستن راز جراحی و زیبایی بازیگران، افراد مشهور و اینفلوئنسرها هستند و می خواهند از آن ها تقلید کنند یا فکر می کنند که چهره زیبایی ندارند به تبعیت از آن ها در صدد پیدا کردن راهی برای برطرف کردن این مشکل می باشند.

تاثیر کاشت مو طبیعی در افزایش زیبایی چهره و جوانی

اولین مسئله ای که ذهن افراد متقاضی این روش را درگیر خود می کند میزان تاثیر کاشت مو در زیبایی و جوانی چهره می باشد. حتما تا کنون با افرادی که بدون مو و طاس هستند برخورد کرده اید و این سوال برایتان به وجود آمده است که چرا با داشتن سن کم چهره شان اینقدر بزرگ و جا افتاده می باشد؟ یا اینکه خودتان نیز با این مشکل رو به رو شده اید که با وجود سن کمی که دارید افرادی که شما را به تازگی ملاقات کرده اند نتوانسته سن شما را تشخیص دهند و به شما گفته اند که سنتان به چهره تان نمی خورد. یکی از دلایلی که باعث جوان و زیبا نشان دادن چهره فرد و افزایش اعتماد به نفس در زمان برقراری روابط فردی و اجتماعی می شود مو ها می باشد. افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده اند یا طاس هستند به مراتب چهره ای جا افتاده تر و سن بالا تری دارند و اگر سن آن ها بسیار کم باشد ممکن است با مشکل اعتماد به نفس نیز مواجه باشند. تاثیری که روند کاشت مو بر تغییر چهره و جوان تر شدن دارد سبب می شود افراد بسیار زیادی از پیر و جوان، زن و مرد به سمت عمل پیوند مو طبیعی رو بیاورند و امار کاشت مو را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

آیا استقبال از کاشت مو باعث افزایش هزینه های این عمل می شود؟

پاسخ این سوال واضع است زمانی که از یک محصول یا یک کار استقبال بسیار زیادی می شود به طور قطع متخصصانی که در آن حوزه مشغول به فعالیت هستند به دنبال به کارگیری بهترین روش ها و پیشرفت کارشان می باشند؛ پیشرفت علم و بکار گیری جدید ترین روش ها در این حوزه نیز حتما باعث افزایش قیمت کاشت مو خواهد شد. خوشبختانه به دلیل وجود پزشکان حاذق و کلینیک های مجهز بسیار زیاد و رقابتی بودن این حوزه در کشور ما، هزینه کاشت مو بسیار بالا نبوده و به همین دلیل تعداد متقاضیان این روش در کشور ما افزایش چشم گیری داشته است.

نتیجه گیری

با توجه به گفته های فوق در میابیم که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مهم ترین عاملی که باعث افزایش چشم گیر آمار کاشت مو در سال ۱۴۰۱ می شود در ابتدا تکنولوژی بوده و سپس اهمیت دادن مردم به ظاهر و زیبایی چهره شان می باشد. البته لازم به ذکر است که اهمیت دادن به زیبایی نباید به قدری باشد که فرد دست به انجام کار ها و عمل های بیهود کند.

منبع : www.razjarahi.ir

کد خبر: ۱۵۵٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha