۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
نباید کشور را بدهکار بانک های بین الملی کنیم
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی:

نباید کشور را بدهکار بانک های بین الملی کنیم

کمالی پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: در کل در شرایط حاکم بر کشور تاکید دارم که گرفتن وام از بانک های بین المللی درست نیست و نباید کشور را بدهکار بانک های بین الملی کنیم

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور، با اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی کانال اینستکس را مسیری مناسب برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول عنوان کرده است، گفت: رئیس بانک مرکز درخواست دارد که از این وام از کانال اینستکس بیاید تا از طریق شرکت ها مواد غذایی و دارویی دریافت شود اما نکته این است که در موضوع کرونا ایران مشکلات متعددی دارد که با این وام می توان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نماینده مردم جیرفت و انبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد دارم که با دریافت وام از صندوق بین المللی پول از مسیر کانال مالی اروپا در نهایت نمی توانیم از وام بهره کافی را ببریم، برای مبارزه با کرونا علاوه بر مواد غذایی و دارویی باید از صنوف و معیشت مردم حمایت شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اصناف متعددی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند و شرایط اقتصادی برای کشور سخت تر از گذشته شده است، بنابراین باید وام صندوق بین المللی پول به طور کامل در اختیار دولت قرار گیرد تا در ابعاد مختلف آثار کرونا هزینه شود.

کمالی پور در ادامه گفت: در کل در شرایط حاکم بر کشور تاکید دارم که گرفتن وام از بانک های بین المللی درست نیست و نباید کشور را بدهکار بانک های بین الملی کنیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: به هر حال اگر قرار شد وامی دریافت شود باید اصل پول به خزانه کشور واریز شود تا بتوان آن را در جایی که نیاز کشور است هزینه کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: نباید فراموش کرد که کانال اینستکس تا کنون عملکردی مثبت نداشته است و نمی توان مطمئن بود وام ازاین کانال به دست کشور می رسد، از این رو این پیشنهاد را از منظر سیاسی و بین المللی درست نمی دانم.

به گزارش خانه ملت، رئیس کل بانک مرکزی کشور از صندوق بین المللی پول خواست وام را از طرق کانال اینستکس به ایران بدهد چرا که شرکت ها در این کانال می توانند در ازای دریافت پول به ایران مواد غذایی و دارویی بدهند.

کد خبر: ۱۵٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha