۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
پوشش گیاهی مطلوب اصفهان برای  رونق حرفه زنبورداری| ۹۶۰ هزار کلونی فعال است
مسئول واحد زنبور جهاد کشاورزی اصفهان:

پوشش گیاهی مطلوب اصفهان برای رونق حرفه زنبورداری| ۹۶۰ هزار کلونی فعال است

اصفهان - صدرات، مسئول واحد زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان از نظر موقعیت مکانی جزو استانهایی است که تنوع و پوشش گیاهی مطلوبی را برای زنبورداری داراست از نظر تولید عسل جایگاه سوم را دارد.

حامد صدارت در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تولید سالانه بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ تن عسل در استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان از نظر تولید عسل جایگاه سوم را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری بالغ بر ۹۶۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان اصفهان فعال است، بیان کرد: حدود پنج هزار زنبورستان و بالغ بر شش هزار و ۵۳۳ نفر در حوزه زنبورداری در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از نظر موقعیت مکانی جزو استانهایی است که تنوع و پوشش گیاهی مطلوبی را دارا است، تصریح کرد: گیاهان شهدزا مرتعی نظیر گون گز، گون زرد، زول، قنقال، کنگر و گاوپونه و همچنین گیاهان مزرعه‌ای نظیر یونجه، گشنیز، شوید، جعفری، آفتابگردان، ذرت نسبت به سایر گیاهان فراوانی بیشتری دارد.

ترمیم سلولهای فرسوده بدن با ژل رویال
وی به خواص عسل اشاره‌ای کرد و افزود: عسل خاصیت درمانی دارد و ژل رویال، سلولهای فرسوده بدن را ترمیم می‌کند و موم عسل هم در درمان بیماری‌هایی نظیر زخم معده موثر است. در مجموع عسل علاوه بر خاصیت درمانی، به عنوان پیشگیری از بیماری هم به کار می‌رود.

مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طبق آخرین آمار در سال گذشته، حدود ۳۵۸ تن فرآورده از محصول عسل در استان اصفهان تولید شده است که شامل ۸۵۳ کیلوگرم ژل رویال، ده هزار و ۲۴۰کیلوگرم بره موم، ۳۱۴ هزار و ۸۹۱ کیلوگرم موم، ۳۲ هزار و ۱۶۷ کیلوگرم گرده گل می‌شود.

بررسی آزمایشگاهی تنها راه تشخیص عسل تقلبی
وی تنها راه تشخیص عسل تقلبی را بررسی آزمایشگاهی دانست و توضیح داد: در شهر اصفهان بیش از ۱۰ آزمایشگاه تشخیص فراورده‌های زنبور عسل به صورت تخصصی و تجمیعی فعال هستند و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم چهار تعاونی در شهرستانها را به دستگاه تشخیص عسل طبیعی مجهز کرده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha