۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
 ۱۵ درصد مرغ گوشتی اصفهان صادر می شود| ۱۰ هزار تن نهاده طیور در راه استان
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان:

۱۵ درصد مرغ گوشتی اصفهان صادر می شود| ۱۰ هزار تن نهاده طیور در راه استان

اصفهان - ایراندوست؛ سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: ۱۵ درصد تولید مرغ گوشتی در استان به منظور تنظیم بازار مرغ، به کشورهای همسایه نظیر عراق، امارات متحده عربی، افغانستان صادر می شود.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است و تا روز گذشته، جوجه‌ریزی در استان اصفهان از مرز سه میلیون قطعه عبور کرد و برآوردها حاکی از این است که از مرز ۷ میلیون قطعه هم بگذریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بازار مرغ در استان اصفهان بیان کرد: روزانه بالغ بر هزار و ۵۰۰ تن مرغ روانه کشتارگاه می‌شود این در حالی است که بازار توان جذب ۹۰۰ تن مرغ گوشتی را دارد.

تنظیم بازار مرغ با افزایش صادرات به کشورهای همسایه
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان بیان کرد: درصدد هستیم برای تنظیم بازار مرغ، ۱۵ درصد تولید مرغ گوشتی را به کشورهای همسایه نظیر عراق، امارات متحده عربی، افغانستان صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ به علت تولید مازاد برای تولیدکننده به صرفه نیست، گفت: با حذف ارز ترجیحی، قیمت تمام شده مرغ گوشتی به ازای هر کیلو، ۴۰ هزار تومان برآورد شده که در بازار به قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود و در آینده نزدیک با اتخاذ سیاست‌های تنظیم بازار این مورد سروسامان می‌گیرد.

حمایت و تقویت جوجه ریزی در اصفهان
ایراندوست با اشاره به پیگیری مسئله تامین نهاده‌های دامی و طیور، تصریح کرد: امروز بیش از ۱۰ هزار تن کنجاله سویا از بندر امام(ره) بارگیری شده است و امیدواریم با رفع مساله تامین نهاده‌های دام و طیور، جوجه‌ریزی در استان اصفهان حمایت و تقویت شود.

دخیره ۱۵۰۰ تن مرغ
وی با اشاره به ذخیره بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام اصفهان، گفت: تسهیلات کم بهره توسط بانک کشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی مرغداری قرار گرفته است تا علاوه بر تامین مساله نهاده‌های طیور، مشکل نقدینگی فعالان حوزه طیور هم رفع شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha