۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
در میانکاله هیچ فرایند عمرانی اتفاق نیفتاده است
رئیس سازمان محیط زیست:

در میانکاله هیچ فرایند عمرانی اتفاق نیفتاده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: آنچه در میانکاله در حال انجام است مربوط به پتروشیمی نیست و مربوط به طرح طبیعت گردی و گردشگری است که مصوبه سال ۹۷ را دارد.

به گزارش بازار، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، افزود: در میانکاله صرفا یک جاده ۶ کیلومتری در حال تعریض است که این کار در قالب طرح مدیریت جامع میانکاله اجرا شده است و هیچ گونه فرایند عمرانی در آنجا انجام نشده است.

وی اظهارداشت: با توجه به سفر رییس جمهور به استان گلستان و تاکید بر این که طرح طبیعت گردی و گردشگری میانکاله مثل بقیه طرح‌ها نیمه تمام باقی نماند، جلسه‌ای با حضور اعضای شورای میانکاله متشکل از استانداران گلستان و مازندران، دستگاه‌های اجرایی مربوط و سمن‌ها در سازمان محیط زیست تشکیل و طرح کاملا ارزیابی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره آخرین اقدامات درباره مدیریت پدیده ریزگردها، گفت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه کشورهای درگیر با پدیده گرد و غبار، موضوعات مربوط به آلاینده‌ها و گرد و غبار مطرح شد.

سلاجقه افزود: هفته آینده در این خصوص سفری به امارات، ترکیه و کویت خواهیم داشت تا موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و این سفر پیش درآمدی بر نشست وزرای محیط زیست باشد.

وی گفت: اکنون ترکیه که پیش از این مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و غبار شد و همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و غبار تشکیل شود که جمهوری اسلامی ایران کارهای مقدماتی آن را شروع کرده است.

سلاجقه افزود: امیدواریم در نشست وزرای محیط زیست که به زودی برگزار می‌شودد، برای یک میثاق‌نامه منطقه‌ای تفاهم صورت گیرد.

وی گفت: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست تأکید کرد که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد و به این منظور سفرهایی به عراق و سوریه داشتیم و مقامات این کشورها نیز موافق بودند که اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل مشکل انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه گفت: اولین دستاورد این بود که از فضای تفاهم‌نامه‌نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.

سلاجقه اظهارداشت: مقرر شد کارگروه‌های مشترکی در سطح وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود تا با ادامه این جلسات به یک نقشه عملیاتی دست یابیم.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha