شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند
«بازار» گزارش می دهد

شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند

بازار شیرآلات این روزها به جهت تنوع و رونق نسبی تولید مسکن از یک سو و رشد نرخ ارز روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شاید یکی از قسمت‌های جذاب در طراحی داخلی هر ساختمان نوساز یا نوسازی نمای داخلی، انتخاب تجهیزات بهداشتی ساختمانی و شیرآلات باشد. این روزها اکثر سازندگان برای بالا بردن قیمت نهایی و جلب توجه بیشتر مشتریان به استفاده از شیرآلات ساختمانی شیک و مدرن و در عین حال گران می کنند.

این روزها بازار شیرآلات پر شده از برندهایی که به نوعی شناخته شده هستند و اتفاقا مورد قبول و مقبولیت اکثر متقاضیان، چه متقاضیان خانگی و چه متقاضیان حرفه ای که سازندگان مسکن هستند، می باشد.

«گروهه» یکی از برندهایی است که امروزه در بازار شیرآلات خودنمایی می کند و اگر چه در ایران نمایندگی مشخصی ندارد اما به گفته برخی از فعالان این بازار، شرکت گروهه ، بزرگ ترین تولیدکننده شیرآلات در دنیا است. این شرکت در سراسر دنیا حدود ۶۰۰۰ پرسنل دارد و ارزش این برند در بورس جهانی در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱.۳ میلیارد یورو تخمین زده شده است.

شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند

برخی از فعالان بازار شیرآلات معتقد هستند که اگر شرکت «گروهه» توانسته در دنیا و سپس ایران نامی برای خود دست و پا کند به دلیل استفاده از طراحی های روز و هوشمند سازی در تولید و طراحی شیرآلات است. اما نکته ای که برخی از فعالان بازار شیرآلات به خبرنگار خبرگزاری بازار گوشزد می کردند این بود که این برند در ایران به شکل مشخصی نمایندگی ندارد و برخی از برندهای ایرانی مثل «قهرمان» بهتر و با کیفیت تر تولید و به بازار عرضه شده اند. این برندهای ایرانی دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش هستند و اگر هم قیمت های بالایی داشته باشند قطعا با وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش می تواند کارایی آنها را دو چندان کند.

برخی از فعالان بازار شیرآلات به خبرنگار خبرگزاری «بازار» می گویند این است که این روزها برخی از سازندگان مسکن در استفاده از شیرآلات به آن بی توجه هستند بحث نبود نمایندگی و خدمات پس از فروش است. یعنی سازندگان تنها به صرف اینکه برخی از شیرآلات گران و معتبر به لحاظ نام و نشان هستند به سمت خرید این برندها می روند.

شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند

این روزها در بازار شیرآلات ست کامل شیرآلات توکار «گروهه» مدل GRANDERA با ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. ست شیرآلات هانس گروهه مدل TALIS S ۱۳ میلیون تومان و مدل فوکوس ۷ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

اتفاقا این مدل که جزء گران ترین محصولات شیرآلات محسوب می شود جزو مجبوب ترین ها شناخته شده است.

نمودار قیمتی این مدل ها نشان می دهد که روند صعودی داشته اند و قیمت ها به گونه ای باور نکردنی صعودی بوده است. روند صعودی قیمت ها از اردیبهشت سال گذشته آغاز و تا 28 اردیبهشت امسال نیز ادامه داشته است.

شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند

البته داریم برندهای ایرانی که اتفاقا از قدیمی ها و نمونه های با کیفیت در بازار شیرآلات هستند که قیمت های بالایی دارند.
شیرآلات «قهرمان» علم یونیکا مدل «پارسه» ۳۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، شیرآلات قهرمان مدل آنتیک طلایی دوش ۳۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. علم یونیکا «قهرمان» مدل فلت کروم ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان و علم یونیکا مدل کروم (ایتالیایی) ۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

شیرآلات برند «گروهه» ۸۰ میلیون تومان؛ «قهرمان» ۳۵ میلیون| گران ترین ها محبوب ترین شدند

فعالان بازار می گویند: با ورود به بازار تجهیزات بهداشتی، لازم است در کنار توجه به‌ظاهر کالا نسبت به چند فاکتور بسیار مهم دیگر نیز حساسیت لازم نشان داده شود. این فاکتورها درواقع برجسته‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتری با اطمینان از خوب بودن آن‌ها، تصمیم نهایی را برای خرید شیرآلات می‌گیرد.

کیفیت جنس بدنه
پرکاربردترین فلز مصرفی برای بدنه شیرآلات ساختمانی، برنج است که ترکیبی از روی و سرب را هم در خود نهفته دارد. جالب است بدانید که بنابر گزارش سازمان استاندارد کشور، بین ۵۸-۶۰% ترکیب آلیاژ برنج از مس و باقی روی و سایر ناخالصی‌ها است.

همچنین لازم است تا میزان سرب موجود در فلز اصلی اندازه‌گیری شود و بالاتر از ۵/۲% نباشد. سرب ازجمله فلزات بسیار خطرآفرین برای سلامت انسان است و ازجمله پرمصرف‌ترین کالاها در تولید شیرآلات بهداشتی محسوب می‌شود.

گروهی از تولیدکنندگان هم، جنس بدنه محصول را از استیل ضدزنگ انتخاب می‌کنند که البته، قیمت این نوع در مقایسه با فلز برنج بیشتر است و ازجمله تجهیزات بهداشتی گران‌قیمت به شمار می‌رود.

آبکاری و روکش شیرآلات
قدم دوم در ارزیابی کیفیت کالاهای بهداشتی مصرفی در سرویس‌های بهداشتی اعم از آشپزخانه، حمام و دستشویی توجه به روکاری محصول است. لازم به یادآوری است که موارد زیر ازجمله مهم‌ترین‌های آیتم‌های تأثیرگذار در ماندگاری و عمر شیرآلات هستند:

● رطوبت

● جریان آب

● ضربه

● میزان مصرف

بنابراین باید محصولی انتخاب شود که مقاومت کافی در برابر موارد بالا را داشته باشد. آبکاری درواقع همین کار را می‌کند و از تجهیزات در برابر کدرشدن و عوامل بیرونی دیگر محافظت می‌کند. از طرفی، روکاری باکیفیت باعث می‌شود تا محصول آن خاصیت صیقلی و درخشندگی خود را حفظ کند.

آبکاری‌های متنوع با کیفیت متفاوت شامل موارد زیر است:

♦ آبکاری سیاه و ضدزنگ

♦ فولاد سفید

♦ برنز صیقلی

♦ نیکل درخشان

♦ نیکل

♦ کروم

پرکاربردترین شیرآلات دراین‌بین با آبکاری کروم است که مقاومت و ماندگاری قابل‌توجهی دارد. همچنین باید به آبکاری نیکل اشاره کرد که با عنوان استیل ضدزنگ، خش‌دار، صدفی و کمی درخشان در بازار موجود است و طرفداران خود را دارد.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha