۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
وزارت نفت در بحث دیپلماسی انرژی عملکرد بسیار موفقی داشته است
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت در بحث دیپلماسی انرژی عملکرد بسیار موفقی داشته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: خوشبختانه وزارت نفت در بحث دیپلماسی انرژی بسیار موفق عمل کرده است، بنده به نوبه خود از وزیر نفت بابت فعال کردن دیپلماسی انرژی در این دولت تشکر می‌کنم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، عبدالعلی رحیمی‌مظفری با بیان اینکه در شرایط کنونی دیپلماسی انرژی می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ایفا کند، گفت: این هنر هر مدیری در هر شرایطی است که بتواند تهدیدها را به فرصت حداکثری تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه نفت بزرگ‌ترین فرصت برای کشور بوده که در طول دهه‌های گذشته به‌دلیل رویکرد نامناسب در برخی مواقع به تهدید تبدیل شد، افزود: اگر بخواهیم از فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنیم باید دیپلماسی انرژی فعالی داشته باشیم و وزارت نفت و وزارت امور خارجه باید به نقش خود در این حوزه عمل کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه وزارت نفت در بحث دیپلماسی انرژی بسیار موفق عمل کرده است، ارتباط و گفت‌وگو در حوزه انرژی با کشورهایی همچون آذربایجان که همسایه ماست و از طرفی با این کشور از ناحیه برخی استان‌های همجوار خود مراوداتی داریم می‌تواند در پیشبرد دیپلماسی به‌ویژه در بخش انرژی تأثیرگذار باشد.

رحیمی‌مظفری اظهار کرد: کشور ما هرچقدر بتواند با کشورهای همسایه خود ارتباط بیشتری برقرار کند و دیپلماسی فعالی در حوزه‌هایی همانند حوزه انرژی داشته باشد در بسیاری از عرصه‌ها موفق‌تر خواهد بود.

وی گفت: بنده به نوبه خود از وزیر نفت بابت فعال کردن بخش دیپلماسی انرژی در این دولت تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این رفت و آمدها و ملاقات‌ها، به نفع کشور و مردم باشد و ما را هرچه بیشتر به سمت توسعه پیش ببرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha