۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
قدم اول در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار خوب برداشته شد| باید به دنبال صدور مجوز یک روزه باشیم
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

قدم اول در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار خوب برداشته شد| باید به دنبال صدور مجوز یک روزه باشیم

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قدم اول در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار خوب برداشته شده است، گفت: به نظر می‌رسد در زمینه مقررات زدایی هنوز کارهای زیادی داشته باشیم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از نحوه اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار در کشور گفت: درباره قانون حمایت از صدور مجوزهای کسب و کار ما دو اقدام را مد نظر قرار داده‌ایم؛ نخست اینکه یکسری اقدامات در این بخش به تازگی انجام شده و هنوز به مرحله آیین نامه اجرایی نرسیده است که البته این اقدامات آخرین آسیب‌شناسی ها در این بخش را مدنظر قرار داده است و فعلاً نمی‌توانیم ارزیابی درستی در این بخش داشته باشیم چرا که هنوز در ابتدای این کار هستیم.

وی با اشاره به قوانین مربوط به موضوع صدور مجوزهای کسب و کار در سال‌های گذشته، بیان کرد : متاسفانه برخی از قوانین در این بخش به درستی اجرا نشده بود و تیم اقتصادی دولت فعلی این مسئله را به طور جدی مورد پیگیری قرار داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات که از سوی دولت در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار صورت گرفت در چند سال گذشته کمتر دیده شده بود، گفت: اقدامات دولت در زمینه موضوع صدور مجوزهای کسب و کار اقدامات فوق العاده ای بود و دولتمردان خیلی خوب توانستند این مسیر را طی کنند.

وی با بیان اینکه دولتمردان در زمینه موضوع صدور مجوزهای کسب و کار اقدامات جدی را مد نظر قرار داده اند تاکید کرد: در بعد وصل شدن صدور مجوزها به سامانه ها و الکترونیکی کردن آنها قدم‌های خوبی برداشته شده است. با این حال شاید بتوان گفت که معدود دستگاههایی در این بخش مانده اند که هنوز به این فرآیند اضافه نشده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در این بخش قدم اول است، گفت: مهم تر از این، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار است به عنوان مثال پیش تر برای ایجاد کسب و کار باید به وزارت جهاد مراجعه می شد و ۶۰ روز بعد از مراجعه ، مجوز لازم صادر می‌شد در حال حاضر موضوع مراجعه از میان برداشته شده است لذا اینکه آن ۶۰ روز را یک روز کنیم، این موضوع مهم تری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ما باید در سامانه صدور مجوز های کسب و کار فرآیندهای صدور مجوز را رصد کنیم و تا آنجایی که می توانیم قوانین دست و پاگیر را از میان برداریم. با این حال مجلس آماده است تا کاستی قوانین در این بخش را باز هم مورد بررسی قرار داده و در فازهای بعدی به این موضوعات بپردازد.

وی با بیان اینکه قدم اول در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار خوب برداشته شده است گفت: به نظر می‌رسد در زمینه مقررات زدایی هنوز کارهای زیادی داشته باشیم که باید به آن توجه کنیم، تا هزینه و استعلامات در این بخش کم شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha