۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
خط و نشان استاندار برای بانک‌های دولتی فارس| متخلفان به دادستانی معرفی می‌شوند
طی نشستی صورت گرفت؛

خط و نشان استاندار برای بانک‌های دولتی فارس| متخلفان به دادستانی معرفی می‌شوند

شیراز- استاندار فارس با بیان اینکه بانک‌های دولتی در صورت تبعیت نکردن از مصوبات جلسه حمایت ازسرمایه‌گذاری فارس طبق قانون به دادستانی معرفی می‌شوند، گفت: دادستانی تاکنون با چندبانک برخورد جدی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری با بیان اینکه قرار بود در فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب پتروشیمی ساخته شود اما با گذشت ۱۴ سال این امر محقق نشد، اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان این شهرستان‌ها تصمیماتی برای این پتروشیمی‌ها گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده پتروشیمی داراب به صورت مجزا و پتروشیمی جهرم و فسا در یک نقطه مرزی بین دو شهرستان ساخته شود، افزود: در شهرستان فیروزآباد نیز به جای ساخت پتروشیمی قرار است شهرک پایین‌دستی پتروشیمی ساخته شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی فارس در راستای سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: دلیل اینکه شخصاً در این جلسه حاضر می‌شوم این است که سازمان‌ها به سمت سرمایه‌گذاری بیایند و از برخی موارد کم‌رنگ خود چشم‌پوشی کنند و این به معنی خلاف قانون رفتار کردن نیست.

ایمانیه با اشاره به مطرح شدن شش مورد سرمایه‌گذاری در این جلسه و موافقت با همه آنها، گفت: ایجاد پترو پالایشگاه در فیروزآباد، سایت دفع پسماند صنعتی در بوانات، مجتمع گردشگری در داراب، احداث میدان میوه و تره‌بار در شمال غرب شیراز از جمله مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

وی با بیان اینکه طرح احداث میدان میوه و تره‌بار برای سومین‌ بار بود که در این جلسه مطرح می‌شد که مصوب شد، افزود: میدان میوه‌ و تره‌ بار باید در جاه‌های مختلف شیراز باشد و شیراز به ۴ میدان میوه‌ و تره‌بار در جنوب غربی، جنوب شرقی، شمال شرقی و شمال غربی نیاز دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه در این جلسه طرحی برای تولید چاپگر سه بعدی مطرح شد که با پرداخت تسهیلات به این طرح نیز موافقت شد، افزود: آخرین طرح مطرح شده نیز یک مجتمع خدمات رفاهی در آباده بود.
ایمانیه در مورد تحقق شعار شیراز بهشت سرمایه‌گذاران گفت: تصور می‌کنم که الان وارد بهشت شده‌ایم و حتی از دیروز یک بازرس ویژه در استانداری برای سرمایه‌گذاری منصوب کرده‌ایم و اگر سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی با بن‌بست مواجه شد مستقیماً به این بازرس اطلاع دهد.

ایمانیه با بیان اینکه اگر بانک‌های دولتی از مصوبات این جلسه تبعیت نکنند طبق قانون به دادستان معرفی می‌شوند و دادستان تا کنون در چند مورد برخورد جدی کرده است، گفت: در مورد بانک‌های خصوصی دست ما باز نیست و این پیگیری رسانه‌ها را می‌طلبد که بانک‌های خصوصی نیز تمکین کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha