۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
تشکیل کارگروه مقابله با کوه و ساحل خواری در گیلان
استاندار گیلان خبر داد؛

تشکیل کارگروه مقابله با کوه و ساحل خواری در گیلان

رشت- استاندار گیلان از صدور مجوز ساخت وساز به افراد غیربومی در روستاها انتخاب کرد و از تشکیل کارگروه مبارزه با جنگل خواری، کوه خواری و ساحل خواری در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز استان با تاکید بر برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: در خصوص نظارت بر ساخت و سازهای استان، نباید غفلت و سهل انگاری صورت گیرد چرا که تبعاتی سوء به دنبال دارد.

وی با اشاره به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: با مسببان ساخت و سازهای غیر مجاز در استان برخورد جدی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز تبعات اجتماعی فراوانی دارد، گفت: مدیران شهری و روستایی، ناظران اصلی ساخت و سازها در شهر و روستا هستند و سهل انگاری از سوی آنها پذیرفته نیست.

عباسی با اشاره به برخی تخلفات در امور ساخت و ساز روستایی، بیان کرد: نباید هیچ نفعی در تقابل با منافع مردم باشد چراکه ملت و منافع ملی، بر هر امری اولویت دارند.

وی با تاکید بر برخورد جدی با ساحل خواری و جنگل خواری، افزود: جنگل‌ها و انفال، میراث ارزشمند ماست و باید به صورت جدی از آنها محافظت کنیم.

استاندار گیلان با انتقاد از صدور مجوز ساخت و ساز به افراد غیربومی در روستاها، تصریح کرد: مخالف سرسخت فروش اراضی به غیربومی‌ها هستم و باید نسبت به حفاظت از فرهنگ اصیل خود کوشا باشیم و نگذاریم فرهنگ روستایی و اصالت بومی‌مان، کم رنگ شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت ویژه به ساخت و سازها در مناطق شهری و روستایی، افزود: نباید اجازه داد با سهل انگاری عده‌ای، دیگران آسیب ببینند.

عباسی از تشکیل کارگروه مبارزه با جنگل خواری، زمین خواری و ساحل خواری در گیلان خبر داد و بیان کرد: این کارگروه در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران، تشکیل شده و نتایج آن به استانداری اعلام شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha