۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بازار مسکن در ساری راکد است
در گفتگو با بازار؛

بازار مسکن در ساری راکد است

ساری- برزگر، نایب رئیس اتحادیه املاک ساری با اشاره به قیمت های بالای فروش املاک و رکود بازار گفت: در حال حاضر تقاضا برای خرید به دلیل گرانی روز افزون وجود ندارد.

علیرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رکود بازار مسکن در ساری و مردد بودن مردم برای خرید گفت: مردم تصور می کنند قیمت ملک و آپارتمان با اجرای طرح ملی مسکن توسط دولت یا اشخاص حقیقی تاثیر به سزائی در کاهش نرخ تورم و قیمت می گذارد، از این رو برای خرید مردد هستند.

وی با انتقاد از گرانی و رکود در بازار مسکن گفت:متاسفانه مسکن توسط مالکان یا سازندگان با قیمت گزاف وبالا در بازار عرضه می شود و این سبب شده تا حتی تقاضا هم برای خرید وجود نداشته باشد و حدود ۲۰ درصد معاملاتی که انجام می شود بیشتر در قالب تهاتر و معاوضه است.

وی گفت: بیشتر ارباب رجوع که به دفتر مشاور املاک مراجعه می کنند تقاضای فروش املاک دارند و از سوی دیگر تقاضای اجاره مسکن نیز بالا است اما به دلیل افزایش اجاره ها، مستاجران توان پرداخت اجاره را ندارند.

نایب رئیس اتحادیه املاک مازندران همچنین با اشاره به اینکه در گذشته طبق عرف برای فروش آپارتمان قیمت انباری و پارکینگ یک دوم مساحت محاسبه می شد، گفت: اکنون سازندگان وانبوه سازان مصوب کردند که مساحت کامل آن محاسبه شود و این نوعی ظلم در حق مشتری است.

برزگر با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: اکنون بازار در حال رکود و منجر به تعطیلی برخی از بنگاه ها شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha