۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی، نوسازی و درآمد با اجرای شهرداری الکترونیک در همدان
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان خبر داد

یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی، نوسازی و درآمد با اجرای شهرداری الکترونیک در همدان

همدان- مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان گفت: کلید سیستم یکپارچه‌سازی شهرسازی، نوسازی و درآمد به سوی شهرداری الکترونیک و شهروند سپاری زده شد.

به گزارش بازار، جواد مختاری گفت: فاز نخست راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد با تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی در حوزه معماری و شهرسازی، مناطق چهارگانه، اداره درآمد برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان از شروع فاز نخست پروژه سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک خبر داد و اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات لازم در زمینه خرید، نصب ، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسیستم های شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمدها در حال پیگیری است.

پیشرفت فیزیکی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک
وی در خصوص پیشرفت مالی، زمانی و فیزیکی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک گفت: از آغاز قرارداد از اواسط اسفند سال گذشته با شرکت صفارایانه، پروژه از نظر مالی ۵۰ درصد، زمانی ۴۰ درصد و فیزیکی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه، شهروندان، مدیریت شهری و سایر ادارات از این پروژه بهره مند می شوند، افزود: بیش از ۷۰ جلسه رسمی و غیررسمی بین مجموعه کارشناسی حوزه شهرسازی، درآمد،فنی، GIS و مناطق چهارگانه و نماینده شرکت صفا رایانه در راستای نحوه پیاده سازی این سیستم برگزار شده است.

جواد مختاری با بیان اینکه پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد در حوزه های مختلف مدیریت شهری مزایای فراوانی دارد، اظهار داشت: با خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، شهروندان خدمات را به صورت بر خط و سریع دریافت خواهند کرد.

راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجعات مکرر شهروندان و ارایه خدمات بهتر به شهر و شهروندان باشیم

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق چهارگانه شهرداری همدان گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجعات مکرر شهروندان و ارایه خدمات بهتر به شهر و شهروندان باشیم.

وی یکی از اهداف مهم این پروژه را ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفته برای شهروندان دانست و گفت: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری پرسنل، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه ها، ادارات و بانک ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در سطح جامعه خواهد شد.

خودکارسازی محاسبات عوارض درآمدی
مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از بهره برداران پروژه یکپارچه سازی را اداره مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری و ماده ۱۰۰ دانست و اظهار داشت: خودکارسازی محاسبات عوارض درآمدی، گزارشات سیستمی و تسهیل در امر تصمیم‌سازی های مدیریتی از مزایای این طرح است.

جواد مختاری به تشریح اقدامات و تلاش‌های کارگروه های تخصصی حوزه شهرسازی، درآمد و مناطق چهارگانه پرداخت و عنوان داشت:در جلسات کارشناسی و تخصصی برنامه ریزی های لازم در خصوص نحوه بارگذاری ضوابط شهرسازی، لایه های GIS، مصوبات کمیسیون ماده ۵، طرح‌های تفکیکی، کلیه فرمول های محاسباتی پروانه ساختمان، نوسازی، اصناف، کسب و پیشه، ساده سازی فرمول های محاسباتی، پالایش داده ها و تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد صورت گرفت.

وی ویژگی مهم سیستم یکپارچه سازی شهرداری الکترونیک را ایجاد تغییر در نحوه ارایه خدمات دانست و افزود: در این سیستم امکان رسیدگی به پرونده ها توسط کارشناسان و مالکان به صورت همزمان، تغییر در مدیریت گردش کار، ذخیره و نگهداری و مدیریت بانک‌ داده ها، ایجاد کارتابل مستقل در تمام حوزه های مدیریت شهری و سطوح مختلف دسترسی در سطح کاربران، کارشناسان و سیاستگذاران وجود دارد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از چشم اندازهای مهم پروژه سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد را شهروند سپاری دانست و تصریح کرد: شهروندان بدون ایجاد ارتباط و حضور پرسنل شهرداری قادر خواهند بود با استفاده از رایانه و انواع موبایل و لپ تاپ در کوتاه‌ترین زمان و بدون محدودیت کلیه خدمات اعم از ثبت درخواست پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلام های دفترخانه و بانک‌ها و همه اطلاعات را بدون نیاز به حضور در شهرداری دریافت خواهند کرد.

جواد مختاری به برخی مشکلات موجود در پیاده سازی این سیستم اشاره و عنوان کرد: عدم وجود خروجی مناسب در فرمول های محاسباتی ، صنفی و درآمدی، عدم ارتباط بین کد نوسازی و لایه های نقشه و ناقص ماندن فرآوری اطلاعات نقشه از جمله مشکلاتی است که امیدواریم با تلاش های مجموعه کارشناسی رفع شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha