۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
صادرات ماکارانی متوقف شد| تولید افزایش یافت
رئیس کانون صنایع غذایی ایران خبر داد

صادرات ماکارانی متوقف شد| تولید افزایش یافت

مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران گفت: با افزایش قیمت گندم و آرد صادرات ماکارانی صرفه اقتصادی ندارد. از این‌رو صادرات ماکارانی به دلیل افزایش قیمت تمام شده متوقف شد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: با افزایش قیمت آرد قیمت ماکارانی در بازار دو برابر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی فروشگاه‌های آنلاین ماکارانی از ۱۳ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
در هفته‌های اخیر اما ماکارانی در غرب تهران به شکل سهمیه‌بندی فروخته می‌شد. یعنی سهم هر خریدار یک عدد ماکارانی بود. آیا ماکارانی سهمیه‌بندی شده است؟

در همین مورد رئیس کانون صنایع غذایی ایران به خبرگزاری بازار گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ماکارانی در هیچ سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره‌ای سهمیه‌بندی نشده است. این در حالی است که صادرات ماکارانی به دلیل افزایش قیمت این کالا متوقف شد.
محمدرضا مرتضوی با اشاره به وضعیت تولید ماکارانی بیان کرد: از ۱۷ واحد صنفی و فروشگاه‌ها پرس و جو کردیم هیچ یک از از فروشندگان محدودیتی در فروش ماکارانی اعمال نکردند. همچنین در تولید ماکارانی نیز محدودیتی وجود ندارد.
او ادامه داد: برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از کاهش تولید ماکارانی بود این در حالی است که به دلیل توقف صادرات اکثر تولید کارخانه‌های بزرگ به داخل عرضه و فروخته می‌شود. بنابراین تولید ماکارانی کاهش پیدا نکرده است.
مرتضوی با اشاره به چرایی توقف صادرات ماکارانی بیان کرد: اکنون قیمت صادرات ماکارانی به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده است. با این افزایش قیمت‌ها صادرات صرفه اقتصادی ندارد. ممکن است چنانچه قیمت‌ها و شرایط تولید به ثبات برسد صادرات ماکارانی نیز از سر گرفته شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha