۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
بانک اطلاعاتی مودیان مالیاتی در قزوین جمع آوری می شود
مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

بانک اطلاعاتی مودیان مالیاتی در قزوین جمع آوری می شود

قزوین - مدیرکل امور مالیاتی قزوین تحقق عدالت اجتماعی را با هوشمندسازی نظام مالیاتی میسر دانست و گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی مودیان مالیاتی زیرساخت تحقق عدالت مالیاتی است که در استان فرآیند ایجاد آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی قزوین، سعید حوائج در جلسه تبیین نقشه راه هوشمندسازی نظام مالیاتی قزوین، تصریح کرد: سازمان مالیاتی برای تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده‌ها، اطلاعات جامع و واقعی است و راهی جز دستیابی به اطلاعات همه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها، و سرمایه افراد وجود ندارد.

به گفته وی، تکمیل پایگاه اطلاعات زمینه مقابله با فرار مالیاتی را فراهم کرده و در کنار رشد و توسعه اقتصادی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی نیز میسر خواهد شد و با تکمیل پایگاه اطلاعاتی نیز شاهد حذف کامل شیوه علی‌الراس از نظام مالیاتی خواهیم بود.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص بسترسازی برای اجرای طرح هوشمندسازی و تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان اشاره و اظهار داشت: اجرای مواد ۱۶۹ و ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، نصب پایانه‌های فروشگاهی و ایجاد پنجره واحد خدمات از مهم‌ترین اقدامات در راستای اجرای طرح هوشمندسازی به شمار می‌رود.

حوائج خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موتور ریسک‌ (روش حسابرسی مبتنی بر ریسک در نظام‌های نوین مالیاتی)، حذف تشخیص علی‌الراس و تولید اظهارنامه‌های پیش‌فرض و برآوردی از برنامه‌های آینده سازمان است که بر اساس آن با پردازش الکترونیکی اطلاعات نقش عنصر انسانی در فرآیند تشخیص و وصول مالیات به حداقل ممکن می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین هدف از مالیات ستانی را اجرای عدالت دانست و افزود: در تعریف جهانی از واژه مالیات به‌عنوان وسیله‌ای برای اشاعه عدالت و تعدیل ثروت نام‌برده شده که با انجام آن در جامعه و افزایش آگاهی عمومی در خصوص کارکردهای مالیاتی می‌توان زمینه همکاری و مشارکت مردم را افزایش داد.

حوائج بر ضرورت همراهی کارکنان و ارائه پیشنهادها سازنده جهت تسهیل در اجرای برنامه‌های سازمانی تأکید و ابراز امیدواری کرد که با تلاش کارکنان امور مالیاتی و رعایت حقوق مؤدیان بتوانیم رضایت ارباب‌رجوع و انتظارات سازمان امور مالیاتی کشور را برآورده سازیم.

کد خبر: ۱۵٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha