۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۲۵۰۰ مگاوات افزایش یافت| اتصال ۱۱ واحد نیروگاهی جدید در کشور
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۲۵۰۰ مگاوات افزایش یافت| اتصال ۱۱ واحد نیروگاهی جدید در کشور

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال حدود ۲۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است.

به گزارش بازار، عبدالرسول پیشاهنگ در مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت توسعه طرح‌های شرکت‌ برق حرارتی با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۷۱ هزار مگاوات رسیده است که حدود ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به سنکرون ۱۱ واحد نیروگاهی حرارتی جدید در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱ واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، پاسارگاد قشم، میانرود، آریان زنجان و دو واحد ایران LNG وارد مدار شده است.

مدیرعامل برق حرارتی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۴۸۸ مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحدهای بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روزهای پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند که با این اقدامات مجموعا حدود ۲۵۰۰ مگاوات (شامل ۱۹۷۹ مگاوات نیروگاه جدید و ۴۸۸ مگاوات ارتقای توان عملی نیروگاه‌های موجود) به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شده است.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید برق کشور بایستی هر ۱۰ سال افزایش دو برابری پیدا کند، ادامه داد: در حال حاضر گسترده‌ترین شبکه کنترل‌دار کشور مربوط به صنعت برق بوده و ضریب نفوذ آن در میان مردم به ۹۹ درصد رسیده است؛ بنابراین بایستی با تلاش دو چندان بتوانیم واحدهای تولید برق را در مدار نگه داشته، آن‌ها را توسعه دهیم و در شرایط تحریم برای تامین برق پایدار مشترکان نیز دچار مشکل نشویم.

وی یادآور شد: صنعت برق پیش از انقلاب در اختیار کشورهای خارجی همچون هند و پاکستان بود ولی پس از پیروزی انقلاب متخصصان داخلی کشورمان تمامی مسئولیت این بخش را بر عهده گرفتند و امروزه توانسته‌اند ضمن صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق، در عرصه ساخت نیروگاه، شبکه و پست‌های برق نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

گفتنی است در این مراسم محمد رمضانی با حکم مدیرعامل شرکت برق حرارتی به عنوان سرپرست جدید معاونت توسعه طرح‌های این شرکت مادرتخصصی منصوب شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha