۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
ضرورت پاکسازی نظام اداری از کارکنان و مدیران فاسد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ضرورت پاکسازی نظام اداری از کارکنان و مدیران فاسد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر رعایت اصل شایسته سالاری با استقرار نظام‌های سنجش عملکرد کارکنان و مدیران گفت: نظام اداری باید از کارکنان و مدیران فاسد پاکسازی شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی مهم‌ترین راهبرد دولت سیزدهم را پیشرفت توام با عدالت دانست و گفت: این راهبرد در حوزه توسعه منابع انسانی از طریق شایسته‌سالاری و مبارزه با فساد تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: اصلاح نگرش‌ها و روش‌ها اصل لازم برای دستیابی به نظام اداری شایسته و مطلوب، ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد است.

اسلامیان با بیان اینکه باید با عدالت در برخورد با کارکنان و مشارکت دادن آنان در اداره امور، انگیزه لازم را در آنها ایجاد کرد، افزود: همچنین استقرار نظام‌های سنجش عملکرد کارکنان بخصوص مدیران، زمینه‌ساز رعایت اصل شایسته سالاری و گزینش صحیح مدیران خواهد شد.

وی تاکید کرد: نظام اداری باید بدون تعارف از کارکنان و مدیران فاسد پاکسازی شود.

اسلامیان مهمترین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را بازآفرینی نظام ارزیابی عملکرد دانست و گفت:‌ اجرای اصل شایسته‌گزینی همراه با ایجاد شناسنامه شایستگی برای همه پرسنل از اقداماتی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی ایجاد شفافیت در قراردادها و پیمان‌ها را از دیگر برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی در سال جاری اعلام کرد و افزود:‌ بر ایجاد انضباط مالی در راستای تحقق شعار مبارزه با فساد، رفع تبعیض و ایجاد شفافیت و تمرکز سامانه‌های منابع انسانی بر همه واحدهای تابعه در سال جاری تمرکز کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی همچنین به راه‌اندازی حلقه های اندیشه ورز در حوزه‌های مورد نیاز اشاره کرد و گفت:‌ آموزش و توانمند سازی کارکنان در حوزه‌های آموزشی و مهارتی در جهت افزایش بهره‌وری فردی امری ضروری است و این کار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

اسلامیان همچنین از راه‌اندازی ستاد توسعه اقتصادی و تأمین مالی وزارت را و شهرسازی خبر داد و افزود: امکانات رفاهی همه سازمان‌ها و واحدهای تابعه وزارت راه شهرسازی یکپارچه‌سازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال جدید برای بازآفرینی ساختار سراسری سازمانی اعم از ستاد وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و تعیین تکلیف همکاران هدفگذاری کرده‌ایم و در همین راستا اقداماتی در دست انجام است.

اسلامیان یکی از اصول مهم معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی را اجرای شعار شفافیت دانست و گفت: برای تحقق شفافیت ابتدا باید قوانین و رویه‌های لازم و متناسب با شرایط زمانی تدوین شود و سپس با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توسعه دولت الکترونیک، بسترهای لازم برای توسعه نظارت عمومی و مردمی را ایجاد کنیم.

وی افزود: کارآمدی از دیگر اصول مورد نظر ما در این حوزه بوده و برای افزاش آن در تلاشیم ضمن توجه به شایسته سالاری، از مداخلات سیاسی در انتصابات جلوگیری کنیم.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی باید برای افزایش کارآمدی، ضوابط بر روابط مقدم شود و در همین راستا این معاونت اصلاح پرداخت وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی همکاران، شفاف‌سازی سیستم پرداخت و پاداش را که زمینه‌ساز ارتقاء کارآمدی در سازمان هستند، در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین تدوین برنامه‌های سالانه آموزش کارکنان برای ارائه آموزش‌های متناسب با شغل و ترغیب به کسب دانش و مهارت را در دستور کار معاونت قرار داده‌ایم.

به گفته اسلامیان، ‌ تحول در حوزه منابع انسانی باید در مسیر رسیدن به عدالت باشد چرا که افزایش احساس عدالت تاثیر زیادی در رفتار نیروی انسانی سازمان دارد که در نهایت باعث ایجاد رضایت‌مندی سازمانی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در حوزه منابع انسانی، مهمترین وجه عدالت، همان پرداخت عادلانه به پرسنل در سازمان‌ها، شرکت‌ها و استان‌ها است که در حال حاضر اختلاف فاحشی بین آنها وجود دارد، ‌ به همین منظور برنامه این معاونت کاهش اختلافات حقوق و دستمزد و رسیدن به عدالت و پرداخت مزایا و خدمات رفاهی است.

وی تاکید کرد:‌ تلاش حداکثری برای همترازی سیستم‌های جبران خدمت کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه نیز در دستور کار معاونت قرار دارد.

اسلامیان درباره برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی برای تحقق دولت مردمی، ایران قوی و برطرف کردن موانع اجرایی و اداری اظهار کرد: با توجه به اینکه این معاونت پشتیبان و تأمین‌کننده منابع انسانی، مالی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وزارت و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه است، ‌ در راستای انجام شایسته این مأموریت و در جهت بهره‌گیری از استعدادهای جوان و نوین، این معاونت استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه در مناصب و پست‌های اداری و افزایش نقش بانوان در نظام اداری و تصمیم گیری را در دستور کار خود قرار داده، تا با تغییر در ساختار سنی منابع انسانی، بهره‌گیری از جوانان متخصص و متعهد و ارتقای نظام های جذب و نگهداشت منابع انسانی، زمینه شکوفایی ظرفیت نیروی انسانی وزارت فراهم شده و افکار و ایده‌های نو در وزارت جریان یابد.

وی ادامه داد:‌ همچنین این معاونت از طریق برون سپاری فعالیت های تصدی‌گرایانه در حوزه‌های پشتیبانی، خدماتی، مهندسی و... و. و تأسیس قرارگاه جهادی و مردمی برای پیشبرد پروژه‌های حمل و نقل، مسکن و توسعه شهری بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی و گروه‌های مردمی خودجوش و گروه‌های جهادی را فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha